دانشمند پاکستانی برنده جایزه بین المللی اخلاق در علم ابن سینا شد

جایزه بین المللی اخلاق در علم ابن سینا که شامل تقدیرنامه یونسکو و مدال طلا مزین به تصویر ابن سینا و مبلغ 10هزار دلار آمریکاست، در تاریخ 30 سپتامبر 2015 (8 مهر 1394) در مقر یونسکو در پاریس طی مراسمی با حضور ایرینا بوکوا مدیرکل یونسکو، اعضای کمیته بین المللی تخصصی اخلاق زیستی (IBC ) و اخلاق در علم و فناوری (COMMEST ) اهدا خواهد شد.

پرفسور زبتاخان شینواری رئیس فرهنگستان علوم پاکستان و رئیس دپارتمان بیوتکنولوژی «قیدی اعظم» دانشگاه اسلام آباد و متخصص در حوزه کشاورزی و گیاه شناسی است.وی تاکنون خدمات شایسته ای در مرکز ملی تحقیقات کشاورزی پاکستان و همچنین موزه تاریخ طبیعی این کشور انجام داده و از استادان برجسته دانشگاه علم و تکنولوژی «کوهات» پاکستان است.

شینواری توانسته تحقیقات و پژوهش های ارزنده ای را در حوزه ایمنی و امنیت زیستی و توسعه برنامه های آموزشی برای پیشبرد حوزه اخلاق در علم و فناوری به ثمر رساند و پروژه های متعددی از دانشجویان این حوزه را نیز هدایت و عملیاتی کرده است.

جایزه بین المللی اخلاق در علم ابن سینا به دلیل تلاش های بی وقفه پرفسور شینواری در حوزه مدیریت پژوهش های مربوط به آموزش اخلاق در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی به وی اهدا شده است.جایزه بی المللی اخلاق در علم ابن سینا که متولی آن جمهوری اسلامی ایران است، به یادبود آثار ارزشمند ابوعلی سینا، دانشمند و فیلسوف قرن یازدهم میلادی که شهرت جهانی در حوزه پزشکی، فلسفه و اخلاق دارد، طراحی شده است.
به گزارش دبیرخانه مای یونسکو،این جایزه از سال 2002 در یونسکو پایه گذاری شد و هر دو سال یکبار به افراد یا گروه هایی که تحقیقات و فعالیت های شاخص و برجسته ای در زمینه اخلاق علمی و فناوری انجام داده باشند اعطا می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا