هر روز شاهد گسترده‌تر شدن سفره نوآوری و فناوری در کشور هستیم

 سفره‌ای هم‌ شأن ایران و ایرانی. شاید این شکل توسعه یافتگی را بتوان از معدود مدل‌هایی دانست که پایتخت و شهرهای بزرگ و کوچک برای آن تفاوتی ندارد و همه ایران را در بر گرفته است.

 اسماعیل قادری‌فر ضمن بیان این مطلب به اهمیت علم و یافته های علمی در شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: یک سال دیگر هم گذشت و همچنان با بیماری کرونا دست به گریبان بودیم. ویروسی که آمد تا به دنیا ثابت کند هنوز در حوزه علم و فناوری حرف برای گفتن و راه برای رفتن زیاد مانده است. هنوز مجهولات و چالش‌هایی وجود دارد که برای حل آنها باید دوید و دانش آموخت.

وی در ادامه تصریح کرد: کشورهایی که در حوزه علمی و دانش خود را نشان‌دار می دانستند هم در مقابل این بیماری زانو زدند و یک سال با انواع مشکلات و گرفتاری‌های مالی و جانی آن جنگیدند. شاید این بیماری‌ها و تهدیدات می‌آیند تا ثابت کنند، مسیر علم و فناوری پایانی ندارد و هرقدر هم که در این زمینه تلاش کنیم باز هم کم است و باز هم باید جست.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: روزهای کرونا زده در ایران بهترین مجال بود برای ناباورانی که چندان رغبتی به حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری نداشتند و آتیه آن را خیلی روشن نمی دیدند.  در همین روزها شاید تنها راه، اعتماد به داشته های علمی و تخصص های برگرفته از فکر و ایده‌های بومی است. دارایی‌هایی که باید قدردان آن باشیم تا بتوانیم در بروز بحران‌ها، گلیم کشور را از آب بیرون بکشیم.البته این مسیر به خودی خود راهش را در میان مشکلات، دشمنی‌ها و موانع پیش رو، یافته و باقدرت به جلو می راند. هر روز هم شاهد گسترده‌تر شدن سفره نوآوری و فناوری در کشورمان هستیم. سفره‌ای هم‌ شأن ایران و ایرانی. شاید این توسعه یافتگی را بتوان از معدود مدل‌هایی دانست که پایتخت و شهرهای بزرگ و کوچک برای آن تفاوتی ندارد و همه ایران را در بر گرفته است. چرا که جریان دانش و ایده بی وقفه است و شهری و روستایی برایش فرقی ندارد.

به گفته وی، زیست‌بوم فناوری و نوآوری هم در کنار همه این دارایی های بومی ایستاد تا فضایی برای گسترده‌تر شدن سفره علم و فناوری در کشور فراهم شود و راه را برای ورود فکر، ایده و خلاقیت جوانان به اقتصاد و زندگی روزمره مردم باز کند. راهی که آغاز شده و کسی توان سد کردن آن را ندارد.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: ایران و ایرانی ایستاده و همه بحران‌ها، نیازها و مشکلات را با ایستادن بر روی پای خود و گذاشتن دست بر زانوی توانمند جوانانش پشت سر خواهد گذاشت. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم تا آخر ایستاده تا این ظرفیت ها به هدر نرود و در جای درست خود بایستند. این تلاش ها ادامه خواهد داشت تا روزی که دنیا بی منت و حرفی بپذیرد ایرانی می تواند و ایران سربلند و قوی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا