دستمزد معلمان مدارس غیردولتی باید همانند زمان آموزش حضوری پرداخت شود

شهریار فولادوند روز شنبه در گفتگو با ایرنا درباره شرایط پرداخت دستمزد معلمان در این مدارس و مراکز افزود: براساس مصوبه شورای سیاست گذاری مدارس و مراکز پرداخت آموزش و پرورش حقوق و دستمزد معلمان مدارس غیردولتی در دوران شیوع ویروس کرونا باید همانند زمان آموزش حضوری باشد.

وی افزود: در حال حاضر برای همه مسلم است که ساعت کار در فضای مجازی نه تنها کاهش نیافته است بلکه ساعات مضاعفی را هم باید به آموزش غیرحضوری اختصاص داد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و گرورش با بیان این که معلمان در دوران آموزش مجازی و غیرحضوری کاملا در اختیار مدارس هستند، یادآور شد: معلمان زمان بسیاری را برای تداوم آموزش در فضای مجازی اختصاص می‌دهند، از این رو حقوق و دستمزد آنها در این شرایط نباید کاهش یابد.

فولادوند همچنین درباره شرایط کلی حقوق و دستمزد معلمان در مدارس و مراکز غیردولتی گفت: براساس قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی حقوق و دستمزد این معلمان تابع ضوابط تعریف شده در قانون کار است.

وی تصریح کرد: کارفرمایان باید براساس شرایط تعریف شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حقوق معلمان را پرداخت کنند و اگر از این قانون تخطی کنند، مراجع قانونی مصرح در قانون کار به این موضوع رسیدگی می‌کنند و هم سازمان مدارس غیردولتی به عنوان مجوزدهنده به تاسیس این مدارس در این موضوع ورود پیدا می‌کند.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر راهکارهایی اندیشیده شده است که حتی با فرض مراجعه نکردن به مراجع و شکایت نکردن معلمان مدارس غیردولتی نسبت به میزان دریافت حقوق و دستمزد، ابزارهای نظارتی در قالب سامانه نظارت جامع راه اندازی شود که بر روند پرداخت‌ها نظارت داشته باشد تا شاهد پرداخت درست و منطقی باشیم.

فولادوند ادامه داد: البته در خصوص موضوع حقوق معلمان مباحث مربوط به شهریه هم باید با الگوی خاصی پیش رود که بتواند همه این موارد را به درستی تامین کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا