تحلیل داده های فروش بر بستر یک فناوری

مریم یارمحمدی، مدیر عامل شرکت ماپرا در گفتگو با سیناپرس درباره خدمات ارائه شده از سوی ماپرا به کسب و کارها گفت: ماپرا نسل جدیدی از ابزارهای فروش کسب و کارهاست. امروزه، ابزارهای فروش کسب و کارها، تنها به صدور فاکتور و چند نمونه گزارش مالی خلاصه نمی شود. چراکه رقابت گسترده امروزی، فروش را به ترغیب مشتری برای خرید ختم نمی کند، و نیز با تغییر توقعات مشتری، همچون قبل نمی توان با روش های سنتی بر مدار موفقیت بود.
کسب و کارها برای همسویی با تغییرات به وجود آمده، نیاز به ابزارهایی بروز دارند تا نیازمندی های متنوع فروش آنها را برآورده کند و امکانی را در اختیار آنها قرار دهد که از طریق تحلیل داده های فروش خود بتوانند برای بهبود خدمات مشتری، افزایش فروش، ارتباط هدفمند و پیوسته با مشتری، ارائه نوآوری و ایجاد مدل های درآمدی جدید برنامه ریزی کنند.
ماپرا با ارائه امکانات متنوع در پنلی با همین نام یعنی ماپرا پنل، پاسخگوی این نیاز کسب و کارها به تغییر و نیاز مشتری آنها برای ارتباط فارغ از زمان و مکان با کسب و کار است.
به گزارش سیناپرس، گفتنی است، ماپرا پنل ابزارهای فروش را به صورت ابری ارائه می کند تا صاحب کسب و کار در هر جایی بتواند فعالیت ها و امور خود را مدیریت کند.
به گفته یارمحمدی، ماپرا پنل این امکان را فراهم کرده تا اگر کسب و کار به صورت حضوری فعالیت می کند، یا چنانچه بر بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی کالا و خدمات خود را ارائه می دهد یا در هر دو فضا همزمان، فعالیت دارد، بتواند از تمام ابزارها به صورت کاملاً یکپارچه و در یک پنل، استفاده کند. به این ترتیب، دیگر گسستی بین بخش حضوری و اینترنتی اتفاق نمی افتد. 
وی در ادامه با اشاره به انواع خدماتی که ماپرا به کسب و کارها ارائه می دهد، گفت: کسب وکارها با هر دانش فنی می توانند از ماپرا پنل استفاده کنند. همین طور، ماپرا هزینه های اضافی به کسب وکارها تحمیل نمی کند؛ با هر سخت افزاری اعم از لپ تاپ، موبایل و تبلت امکان کار با همه ابزارهای ماپرا پنل فراهم است. یکی از این ابزارها، صورتحساب آنلاین و خودکار است. صورتحسابی که مشتری می تواند در هرجایی پرداخت کند و کسب و کار به محض پرداخت مطلع خواهد شد. دریافت سفارش آنلاین مشتری و امکان پردازش سفارش، ابزار دیگری است که در کنار راهکارهای پرداخت الکترونیک و درگاه پرداخت ماپرا ارائه می شود. باتوجه به اینکه ماپرا مجوز پرداخت یاری بانک مرکزی را دارا است، پرداخت با ماپرا در بستری امن انجام خواهد شد.
یارمحمدی گفت: اینجا همانجایی است که می گوییم فروش تمام نمی شود. ماپرا از طریق ابزار تحلیل داده ها و تکنیک های هوش مصنوعی، کسب و کارها را به سمت داده محوری سوق می دهد.
این ابزار به کسب و کار کمک می کند تا براساس داده های خود، استراتژی های فروش را هوشمندانه تعیین کند، سلیقه مشتریان را بشناسد و و دائما در حال خلق نوآوری باشد. نوآوری میتواند با ارسال یک پیام هوشمندانه به مشتریان برای دعوت مجدد آنها به خرید رخ دهد که ماپرا زیرساخت آن را نیز در اختیار کسب و کار قرار می دهد. 
به گفته مدیرعامل ماپرا؛ در حال حاضر، علاوه بر کسب و کارهای اینترنتی، برخی کافه رستوران ها نیز از ماپرا استفاده می کنند؛ برای مثال اگر کافه رستورانی خواهان منوی دیجیتال باشد؛ مشتری می تواند به صورت آنلاین این منو را دریافت کند. منویی که هرلحظه امکان تغییر توسط کافه رستوران را دارد. همچنین ابزار باشگاه مشتریان به صورت نوین تمام داده های خرید مشتریان را تحلیل کرده و در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد. در کل هر آنچه که میان مشتری و کسب و کار وجود دارد، در ماپرا قابل مشاهده و تحلیل است. از طرفی مشتریان نیز کیف پولی دارند که می توانند با کسب و کارها از طریق آن ارتباط برقرار کنند.
 
مدیر عامل شرکت ماپرا استفاده از این فناوری را برای هر نوع کسب و کار که کالا یا خدماتی را می فروشد نامحدود دانست و گفت:  هر کسب و کاری که کالا یا خدمتی می فروشد می تواند از ماپرا استفاده کند. با توجه به اینکه از اواخر مهر ماه سال 1399 وارد بازار شدیم، تا اینجای کار، بازخورد خوبی دریافت کردیم.
 
گفتگو:مهتاب دمیرچی
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا