برنامه حمایتی سرطان تدوین شد

به گزارش سیناپرس به نقل از سازمان نظام پرستاری، «علی مطلق» افزود: مراقبت تسکینی و حمایتی از مبتلایان به سرطان، موجب بهبود کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنان شده و پرستاران جزو گروه اصلی ارائه دهندگان این خدمات هستند.وی خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از پرستاران، گروه پیراپزشکی، متخصصان تغذیه و روانشناسان، خدمات اولیه را در سطح نخست ارائه می کنند.

مدیر برنامه ملی کنترل سرطان کشور با بیان اینکه پرستاران در ارائه مراقبت جسمی مبتلایان به سرطان جزو گروه های نخست هستند، افزود: هدف از مراقبت از بیماران سرطانی این نیست که خدمات گران و پرهزینه ارائه شود، از این رو خدمات اولیه توسط پرستاران و پزشکان عمومی ارائه می شود.

مطلق گفت: مراقبت تسکینی و حمایتی به هر اقدامی که موجب بهبود کیفیت زندگی و خانواده از لحظه تشخیص بیماری صرف نظر از اینکه سرانجام داشته باشد یا نه، اطلاق می شود.وی با بیان اینکه مراقبت حمایتی به بیماران و خانواده آنها کمک می کند تا با بیماریشان به لحاظ اجتماعی و معنوی کنار بیایند، ادامه داد: در تعریف سازمان جهانی بهداشت(دبلیو اچ او)، مراقبت های تسکینی بیمار و خانواده جزو مراقبت به شمار می رود.

مدیر برنامه ملی کنترل سرطان کشور با بیان اینکه مراقبت حمایتی و تسکینی شامل جنبه های مختلف جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی است، گفت: بیماران پس از ابتلا به سرطان به عوارض جسمی مانند درد، تهوع، استفراغ و علائم گوارشی و اضطراب مبتلا می شوند که از شایع ترین اختلالات روانی سرطان است.

مطلق افزود: این بیماران در تعامل با محیط خانه و همکاران نیز به مشکلاتی دچار می شوند.وی با بیان اینکه بهترین شرایط برای ارائه خدمات در ایران به لحاظ اقتصادی ارائه مراقبت ترکیبی در بیمارستان و منزل است، ادامه داد: برخی بیماران که در منزل هستند ( HOME CARE) به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید به جای بستری در بیمارستان، خدمات مراقبتی را در منزل دریافت کنند.

مطلق با بیان اینکه در تیم درمان، پزشک، پرستار و بهیار، بیمار را در منزل ویزیت می کنند، افزود: همچنین در این نوع از مراقبت به خانواده بیمار آموزش داده می شود و مراقبت در منزل از میزان مراجعات بی دلیل به اورژانس و بخش مراقبت های ویژه «ای سی یو» می کاهد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا