رساله برتر انجمن آکوستیک انتخاب شد

از طرف کمیته بررسی پایان‌نامه‌های انجمن آکوستیک و ارتعاشات، رساله شهین محمدرضازاده، از دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به‌عنوان پایان‌نامه برتر مقطع دکتری انتخاب‌ شد.

رساله «ارتعاشات خطی و غیرخطی پوسته مخروطی ناقص چرخان کامپوزیتی با لایه مگنتواستریکتیو» از سوی شهین محمدزاده و با راهنمایی دکتر علی اصغر جعفری، انجام شده است.

به گفته دکترجعفری، پدیده ارتعاشات معمولا مطلوب سازه های مکانیکی از جمله پوسته های مخروطی نیست. کنترل فعال ارتعاشات با استفاده از مواد هوشمند یکی از روشهای میرا کردن ارتعاشات محسوب می شود. بنابراین در این پژوهش با استفاده از ماده هوشمند مگنتواستریکتیو، ارتعاشات پوسته های مخروطی غیرچرخان و چرخان با استفاده از روش فید بک سرعت کنترل شده است. در ابتدا با استفاده از اصل همیلتون و بر اساس تئوریهای کلاسیک و تغییرشکل برشی مرتبه اول معادلات دیفرانسیل جزئی سیستم بدست آمده اند.سپس معادلات دیفرانسیل معمولی با استفاده از روش ریتز یا روش گالرکین اصلاح شده استخراج شده اند.

برای یافتن نتایج ارتعاشات آزاد خطی، معادلات حالت سیستم بدست آمده اند. برای استخراج نتایج ارتعاشات اجباری خطی از معادلات حالت سیستم و آنالیز مودال استفاده شده است. نتایج ارتعاشات آزاد غیرخطی با روش مقیاس های چندگانه و آنالیز مودال بدست آمده اند. برای اعتبارسنجی نتایج این تحقیق از نتایج پیشینه، نرم افزار المان محدود، روش رانج کوتای مرتبه چهارم وهمچنین مقایسه نتایج تئوری تغییرشکل برشی مرتبه اول با تئوری کلاسیک استفاده شده است. با استفاده از روش غیرمستقیم لیاپانف پایداری ارتعاشات آزاد غیرخطی بررسی شده است. اثر پارامترهای مختلف بر ضرایب میرایی، فرکانسها و جابجایی در راستای ضخامت بررسی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا