توسعه آموزش‌های مهارتی دانش آموزان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی مهم است

محسن حاجی میرزایی در نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد، افزود: هدف از این نشست دستیابی به هم‌افزایی و همکاری مشترک بین دستگاه‌ها است تا بتوانیم سریع‌تر به هدف نهایی سازمان برسیم.

وی با یادآوری این که فرهنگ جامعه و میراث فرهنگی هر کشور، محصول یادگیری است، گفت: انسان‌ها ابتدا یادگیرنده هستند و سپس براساس میزان و کیفیت یادگیری، به انسان‌هایی خلاق و یادآور تبدیل می‌شوند. تمام مجموعه‌ها با یادگیری ارتقا می‌یابند و مأموریت وزارت آموزش‌وپرورش، تسهیل، تسریع و راهبری یادگیری است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه برای دستیابی به تمام اهداف باید از یادگیری شروع کنیم، اظهار داشت: آنچه آموزش‌وپرورش را به نهاده آینده‌ساز و هویت‌ساز جامعه تبدیل می‌کند، آموزش یادگیری است، اما ابتدا انسان‌ها باید یاد بگیرند که چگونه بیاموزند.

حاجی میرزایی گفت: افراد در ارتباط با محیط و اجتماع می‌آموزند و چگونگی ارتباطات هر شخص با دیگران و محیط، عرصه‌های ناب یادگیری را برای آن شخص فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های یادگیری در دنیا و جامعه ما این است که چطور نهادهای مختلف می‌توانند با ترکیب و تلفیق هوشمندانه، هم‌افزایی ایجاد کنند و در جهت حمایت از مأموریت‌ها، هم‌راستا شوند و نقش آفرینی کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش یادآور شد:‌ موضوع مشترک دو وزارتخانه در نشست امروز، توسعه آموزش‌های مهارتی دانش آموزان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی است.

حاجی میرزایی گفت: وزارت آموزش‌وپرورش می‌تواند در عرصه‌های مختلف حوزه خدمات مسافرتی، آشنایی با مفاخر فرهنگی، آشنایی با میراث فرهنگی، تجهیز و غنی‌سازی مکان‌های فرهنگی، تجهیز و تقویت گردشگری به‌عنوان عنصر مهم یادگیری، حمایت از توسعه صنایع‌دستی، تأمین فرصت‌های مناسب برای آشنایی دانشجو معلمان با مفاهیم فرهنگی و نیاز فرهنگی، برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های مشترک آموزشی برای تجهیز معلمان به ظرفیت‌هایی که آن را آموزش دهند، مشارکت در ایجاد هنرستان‌ با آموزش مهارت‌های لازم و توسعه‌ آگاهی دانش آموزان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی و تأمین نیروی کار ماهر، با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری کند.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلی دانش آموزان الزاماً نباید به دانشگاه متصل شود، بلکه برای بسیاری از مشاغل نیاز به مهارت در سطوح عمومی است. باید بتوانیم در دوره تحصیلات عمومی، دانش آموزان را برای این مشاغل آماده کرده و مهارت‌های لازم را به آن‌ها آموزش دهیم.

نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت و گو بر محور تحول با حضور علی‌اکبر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌هاو مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری سراسر کشور و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد.

برنامه«گفت وگوی هفته» در راستای برگزاری سلسله برنامه‌های «گفت و گو بر محور تحول»، باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های کشور به‌صورت هفتگی برگزار و به‌صورت زنده از طریق شبکه شاد (اپلیکشن رسمی وزارت آموزش‌وپرورش جهت آموزش مجازی) پخش می‌شود.

در این برنامه، وزارت آموزش‌وپرورش میزبان یکی از شخصیت‌های عالی‌رتبه کشوری با عنوان «مهمان ویژه» است.

پیش‌ ازاین در اولین برنامه گفت و گوی هفته محمدباقر نوبخت؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، در دومین برنامه رضا اردکانیان؛ وزیر نیرو، در سومین برنامه عبدالرضا رحمانی فضلی؛ وزیر کشور، در چهارمین برنامه محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی، در پنجمین برنامه، جمشید انصاری؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، و در ششمین برنامه لعیا جنیدی؛ معاون حقوقی رئیس‌جمهور، شرکت کرده اند.

همچنین در ادامه این گفت گوهای هفتگی در هفتمین برنامه سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در هشتمین برنامه محمدجواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نهمین برنامه علیرضا منادی سفیدان؛ رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در دهمین برنامه سعید نمکی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در یازدهمین برنامه حمیدرضا حاجی بابایی؛ رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و در دوازدهمین برنامه حسن درویشیان؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور شرکت کرده اند.

در ادامه این گفت و گوهای تخصصی، در سیزدهمین برنامه منصور غلامی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در چهاردهمین برنامه، آیت‌الله علیرضا اعرافی؛ مدیر حوزه‌های علمیه، در پانزدهمین برنامه، مهرداد بذرپاش؛ رئیس دیوان محاسبات کشور،در شانزدهمین برنامه، مسعود سلطانی فر؛ وزیر ورزش و جوانان، در هفدهمین برنامه سعید اوحدی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و در هجدهمین برنامه، محمد شریعتمداری؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرکت کرده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا