کاهش جهانی جمعیتِ مرغ‌های دریایی

کارشناسان حیات‌وحش به بررسی اطلاعات بیش از 500 جمعیت مرغ‌های دریایی از سراسر جهان پرداخته و دریافتند مجموع جمعیت آنها 69.6 درصد کاهش یافته که برابر با از دست رفتن حدود 230 میلیون پرنده در 60 سال بوده است.

کارشناسان با بیان اینکه مرغ‌های دریایی شاخص خوبی برای نمایش سلامت اکوسیستم‌های دریایی هستند، اظهار داشتند: زمانی که شاهد این میزان از کاهش مرغ‌های دریایی هستیم می‌توان گفت که در اکوسیستم دریایی اشکالی وجود دارد.

کاهش قابل توجه این گونه از پرندگان از فاکتورهای مختلفی ناشی می‌شود که از آن جمله می‌توان به صید بیش از اندازه ماهی‌ها توسط انسان به عنوان منبع اصلی غذای مرغ‌های دریایی، گیر افتادن این پرندگان در تله‌های ماهیگیری، آلودگی نفتی و پلاستیکی، تخریب و تغییر زیستگاه‌های مرغ‌های دریایی و تغییرات زیست‌شناختی و زیست محیطی ناشی از تغییرات جوی اشاره کرد.

مرغ‌های دریایی برای یافتن غذا در عمر طولانی مدت خود به اقیانوس‌های جهان سفر کرده و سپس برای تخم‌گذاری به محل زندگی خود بازمی‌گردند.

«آلباتروس» یکی از گونه‌های پرندگان دریایی که عمری چند دهه‌ای دارد در این بررسی مورد مطالعه قرار گرفت. به گفته کارشناسان این پرندگان در سفرهای خود با خطرات بسیاری روبه‌رو هستند که می‌توان به گیر افتادن در تورهای ماهیگیری اشاره کرد. این خطر به تلف شدن هزاران مرغ دریایی در سال می‌انجامد.

به گزارش ایسنا، در این بررسی بر نیاز به انجام اقدامات حفاظتی از مرغ‌های دریایی در سطح بین‌المللی تاکید شده چراکه کاهش تعداد آنها تاثیرات زیادی بر اکوسیستم‌های دریایی و ساحلی می‌گذارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا