عواقب جبران ناپذیر جراحی زیبایی توسط غیر حرفه ای ها

دکتر حامد باطنی روز شنبه در سومین وبینار ماهانه بزرگان رینوپلاستی ایران افزود: رشته جراحی پلاستیک شاخه‌های مختلف و متنوع دارد و بسیاری از مردم ممکن است درباره کارآیی این رشته اطلاعات کافی نداشته باشند.

 وی اظهار داشت: جراحی پلاستیک را برخی صرفا جراحی زیبایی می‌دانند در حالی که شاخه‌های دیگری همانند بازسازی نواقص خلقتی و اختلالات مادرزادی از جمله انواع شکاف لب و کام نیز جزو جراحی‌های پلاستیک و زیبایی محسوب می‌شوند و این مشکلات به اصطلاح عمومی رو لب شکری یا کام شکری می‌نامند که با تغییرات شکلی صورت از جمله بینی همراه است و نحوه بازسازی صورت و بینی این بیماران نیاز به جراحی‌های پیچیده پلاستیک و زیبایی دارد.

رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران خاطرنشان کرد: بر همین اساس در سومین وبینار ماهانه بزرگان رینوپلاستی ایران اساتید آخرین تکنیک ها و روش‌های ترمیم اصلاح و بازسازی صورت و بینی را در شکاف لب و کام ارایه می کنند و روش‌های شخصی خودشان را به سایر همکاران انتقال می دهند.

باطبی همچنین گفت: این کنگره‌ها با افزایش کیفیت و کارایی همکاران جراح و بهبود خدمت رسانی به مردم همراه خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری کووید ۱۹ مشاغل مختلف تحت تاثیر تغییرات و تاثیرات این بیمار قرار گرفته‌اند که جراحی پلاستیک و زیبایی نیز از این موضوع مستثنی نبود البته بر اساس ابلاغ معاونت درمان وزارت بهداشت دستورالعمل‌ها بر اساس مکان و میزان شیوع کرونا صادر شد و اعضای انجمن همه شیوه‌ها و ابلاغ‌ها را اجرا کردند.

رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ادامه داد: البته در زمان‌هایی جراحی‌های زیبایی متوقف و در زمان‌هایی با کاهش جراحی مواجه شدیم و در حال حاضر با تمهیداتی جهت پیشگیری از ابتلا و احتمال ابتلای همراهان بیماران و کادر پزشکی به کرونا جراحی‌های پلاستیک و زیبایی انجام می‌شود.

باطنی تصریح کرد: افراد غیرحرفه‌ای و غیرمجاز که دست به اعمال زیبایی می‌زنند، دستورالعمل‌ها را به صورت کامل رعایت نمی‌کند و مراجعه افراد جهت انجام زیبایی توسط آنها می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد بر همین اساس به همه افراد توصیه می‌کنیم در صورت تمایل به انجام جراحی‌های زیبایی به جای اعتماد به شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، به وب سایت سازمان نظام پزشکی، انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی و وزارت بهداشت مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز را از این طریق کسب کنند.

 سالانه  حدود ۲۵ هزار جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می شود و رتبه اول جراحی زیبایی را در ایران دارد؛ در حالی که در دنیا جراحی پلک، در بین جراحی های زیبایی سر و صورت، رتبه نخست را دارد. بعد از آن، عمل لیپوساکشن یا همان کشیدن چربی های اضافی بدن است.

 منبع:ایرنا 
 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا