کودکان بیشتر از افراد مسن کرونا را منتقل می‌کنند

یافته های این مطالعه که توسط محققان دانشگاه «فلوریدا» در آمریکا انجام شد، نشان می دهد انجام مطالعات در زمینه ایمنی و اثربخشی واکسن کووید-۱۹ در کودکان ضرورت دارد.

پروفسور «یانگ یانگ» یکی از نویسندگان این مطالعه و استادیار آمار زیستی و عضو موسسه «پاتوژن های نوظهور» در دانشگاه فلوریدا گفت: لازم است پتانسیل بالقوه بالای کودکان را در انتقال ویروس کووید-۱۹، در هنگام برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس مد نظر قرار گیرد و اینکه چه اقدامات پیشگیرانه ای باید در جلسات فعال مدرسه انجام شود، مورد بررسی قرار گیرد.

محققان در این مطالعه داده های بیش از ۲۷ هزار خانواده را در شهر «ووهان» چین که در فاصله زمانی میان دوم دسامبر ۲۰۱۹ و ۱۸ آوریل ۲۰۲۰ موارد تایید شده ابتلا به کووید-۱۹ داشتند، تجزیه و تحلیل کردند. این بازه زمانی دوره اوج شیوع بیماری کووید-۱۹ در شهری است که اولین مرکز همه گیری کرونا محسوب می شود.

تحقیقات قبلی نشان داده بود، کودکان با سرعتی مشابه با بزرگسلان، ویروس کرونا را که باعث ایجاد کووید-۱۹ می شود، گسترش می دهند. نویسندگان این مطالعه می گویند، عفونت زایی بیشتر کودکان در این مطالعه ممکن است به دلیل تماس نزدیک آنها با والدین و سایر بستگانی باشد که از آنها مراقبت می کنند.

با این حال محققان بر اساس نتایج این تجزیه و تحلیل ها خاطر نشان کردند که سهم کلی کودکان مبتلا به کرونا در انتقال کووید-۱۹ به خانواده هنوز محدود بود، زیرا کودکان آلوده سریعتر از بزرگسالان آلوده جدا شدند.

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال ابتلای کودکان کوچکتر از یک سال نسبت به کودکان دو و پنج ساله به کووید-۱۹ به میزان قابل توجهی بیشتر است. این موضوع ممکن است به دلیل ساختار در حال رشد سیستم ایمنی بدن این کودکان و تماس نزدیک آنها با بزرگسالان باشد.

ایر لونگینی یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه گفت: بعید است در آینده نزدیک واکسنی علیه کووید-۱۹ برای نوزادان وجود داشته باشد، بنابراین باید از مراقبان آنها محافظت کنیم.

وی افزود: برای محافظت غیر مستقیم از کودکان باید واکسیناسیون مراقبان نوزادان در اولویت قرار گیرد؛ زیرا از عواقب طولانی مدت عفونت کووید-۱۹ بر کودکان واقعا بی اطلاع هستیم.

 ویروس کرونا موسوم به کووید- ۱۹، اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر «ووهان» در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در  روز ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

مشروح این مطالعه در مجله Lancet Infectious Diseases منتشر شده است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا