طراحی نرم‌افزاری برای کاهش هزینه‌های تحقیقات شرکت‌های دارویی

علی حاجی ابراهیمی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان فناوری اطلاعات حوزه سلامت، پرونده‌های الکترونیک، مشاوره‌های آنلاین، نسخه‌های  آنلاین و تبلیغات تخصصی در حوزه پزشکی و دارویی را از جمله محورهای فعالیت این شرکت دانست و گفت: شرکت‌های داروسازی برای آزمایش مواد و داروهای مختلف روی گیرنده‌ای که در درون بدن قرار دارد، گاهاً هزینه‌های گزافی را متحمل می‌شوند، آنها مواد مختلفی را که معمولاً قیمت بالایی هم دارد، آزمایش می‌کنند تا ببینند گیرنده های درون بدن به کدام یک از این مواد و داروها، واکنش مناسبی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بر این اساس این شرکت، نرم‌افزاری در این زمینه طراحی کرد تا به واحد تحقیقات شرکت‌های دارویی کمک کند تا هزینه بسیار کمتری را متحمل شوند و پیش از آغاز تحقیقات، بدانند که از کدام مواد و داروها استفاده کنند. این نرم‌افزار با یک چهارم قیمت پکیج‌های مشابه عرضه می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ابراهیمی خاطر نشان کرد: سعی کرده‌ایم به جای اخذ وجه برای خدمات این نرم‌افزار کار را به صورت برد برد درآوریم و خدمات دیگری از این شرکت‌ها دریافت کنیم. در حال حاضر نیز این شرکت، برنامه‌های متنوعی را برای طراحی چند نرم افزار مختلف در این حوزه، در دست اجرا دارد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا