اهدا 73 گوشی هوشمند به دانش آموزان نیازمند توسط خیرین

 روابط عمومی وزارت آموزش‌و پرورش، تاکنون ۸۵۰ دانش‌آموز نیازمند در شهرستان لنگرود شناسایی‌شده است و  هم‌زمان با آغاز آموزش‌های مجازی تاکنون ۷۳ تبلت و گوشی هوشمند به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان توسط خیران و فرهنگیان شاغل و بازنشسته لنگرود در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرارگرفته است.

 ۹۲درصد از دانش‌آموزان شهر لنگرود در شبکه شاد فعال هستند.

 وزارت آموزش و پرورش پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس شعار آموزش تعطیل نیست را در دستور کار قرار داد و از همان زمان به تداوم یادگیری در فضای مجازی و مدرسه تلویزیونی پرداخت.

اما مشکل از آنجایی آغاز شد که به گفته مسوولان آموزش و پرورش ۳۰ درصد دانش آموزان عادی و ۴۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از ابزار هوشمند مانند تبلت و موبایل محروم بودند.

هرچند مسوولان آموزش و پرورش با اطلس یادگیری دانش آموزان محروم را شناسایی کردند و محتوای لازم برای آموزش و یادگیری را در اختیار آنها قرار دادند، اما تهیه تبلت را هم در دستور کار قرار داده اند.

در این شرایط، خیرین در روزهای کرونایی برای کمک به دانش آموزان در مناطق محروم به میدان آمده اند و با اهدای گوشی تلفن هوشمند و تبلت تلاش دارند فرزندان این سرزمین از آموزش مجازی جا نمانند.

پیشتر محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفته بود: ۱۲۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند با استفاده اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی از مهرماه تاکنون برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه و اهدا شده است.

 وی افزود: تمام توان وزارت آموزش‌و پرورش و سایر دستگاه‌ها، وزارتخانه­ ها، سازمان‌های دولتی، بخش عمومی به خصوصا نهادهای حمایتی و انجمن‌های خیریه‌ای و مردمی را به کارخواهیم گرفت تا در جهت تأمین تجهیزات هوشمند و در راستای طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت و هر تبلت یک مدرسه، یک کلاس) نقش حمایتی خود را ایفا کنیم.

وی افزود: این جریان با محوریت نهادهای حمایتی، خیریه‌ای، انجمن‌های مردمی و اقشار مختلف مردم تحقق خواهد یافت و درعین‌حال تلاش خواهیم کرد تا از تمام ظرفیت ­های بخش دولتی و بخش عمومی استفاده کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا