دانشگاه فنی وحرفه‌ای در طرح شهید سلیمانی مشارکت می‌کند

محسن جهانشاهی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: براساس تفاهم صورت گرفته با بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه فنی وحرفه ای امکان همکاری در چهار حوزه را با طرح شهید سلیمانی در تهران دارد. در گام نخست این دانشگاه در بخش نیروی انسانی در این طرح شرکت می کند. به گونه ای که امکان تامین نیروی انسانی بهورز مورد نیاز تیم ها برای اجرای طرح در مناطق ۴۰۰ گانه از سوی دانشگاه فراهم است.

جهانشاهی درباره ظرفیت حدود ۲۰۰ هزار نفری دانشگاه فنی وحرفه ای در سراسر کشور، تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی های مالی در این بخش نیز درنظرگرفته شده است.

معاون پژوهش دانشگاه فنی وحرفه ای اظهار داشت: این دانشگاه در گام بعدی به دلیل دارا بودن ظرفیت های تولید ماسک، گان، شیلد و البسه، در این بخش در  طرح شهید سلیمانی همکاری می کند.

وی اعلام کرد: دانشگاه فنی وحرفه ای در نظر دارد دانشکده شریعتی را تا بهمن ماه امسال به عنوان نخستین مرکز نوآوری و فناوری مد و لباس راه اندازی کند.

بهره برداری از خوابگاه های فنی وحرفه ای در طرح شهید سلیمانی

جهانشاهی ادامه داد: دانشگاه فنی وحرفه ای در گام بعدی سوله های برخی دانشکده های خود را در تهران برای بهره برداری به عنوان نقاهتگاه در اختیار طرح شهید سلیمانی می گذارد.

وی با بیان دانشگاه فنی وحرفه ای در صدد اجرای هرچه بهتر و کامل تر این طرح در شهر تهران است، عنوان کرد: این دانشگاه در مرحله بعدی فضاهای خوابگاهی خود را به عنوان اقامتگاه در اختیار تیم های فعال در طرح شهید سلیمانی می گذارد.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور از اول آذر ماه در تهران و سایر استان های کشور آغاز شد.

طرح مدیریت و ‌کنترل اپیدمی کووید- ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر شعار «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» عملیاتی می شود و دانشگاه علوم پزشکی ایران هم به عنوان یکی از مجریان این برنامه همکاری و حضور فعال دارد.

سازماندهی کمیته های عملیاتی و تیم های اجرایی بر اساس سه محور اصلی مراقبت، حمایت و نظارت در دستور کار بخش های مختلف قرار دارد. مرحله اول، فاز مراقبت است که طبق تفاهم با وزارت بهداشت، قرار است در سطح تهران بزرگ، پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع و مراکز منتخب، در اختیار این طرح قرار گیرند.

مرحله بعدی، حمایتی است. در این سطح به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای تأمین معیشت، ارسال بسته‌های حمایتی و پکیج‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

مرحله نظارت مرحله بعدی این طرح است که تیم‌های بسیجی در نواحی مقاومت بسیج رصد می‌کنند که آیا اقداماتی که باید در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا انجام شود، به‌خوبی صورت می‌پذیرد یا خیر.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا