زمین ٢ هزار سال نوری به سیاه چاله نزدیک تر است

این نقشه جدید که توسط محققان «رصدخانه ملی نجوم ژاپن» به تازگی ترسیم شده است، نشان می‌دهد که زمین ٢ هزار سال نوری نسبت به فاصله‌ای که پیش از این تصور می‌شد، به سیاه چاله ابرجرمی که در مرکز کهکشان راه شیری قرار دارد، نزدیک تر است.

محققان همچنین متوجه شدند که زمین سریع‌تر از آنچه که پیش از این تصور می‌شد در حال گردش به دور این سیاه چاله است.

«اتحادیه بین المللی نجوم» در سال ۱۹۸۵ اعلام کرد که زمین ۲۷ هزار و ۷۰۰ سال نوری از سیاه چاله مرکز کهکشان راه شیری به نام Sagittarius A (کمان A) فاصله دارد.

با این حال، محققان ژاپنی در یک تجزیه و تحلیل ۱۵ ساله با استفاده از پروژه «نجوم رادیویی» VERA، متوجه شدند که زمین ۲۵ هزار و ۸۰۰ سال نوری از این سیاه چاله فاصله دارد.

این تحقیق همچنین نشان داد که زمین هفت کیلومتر بر ثانیه سریع‌تر از سرعتی که پیش از این تصور می‌شد، در حال گردش به دور این سیاه چاله است.

البته محققان خاطرنشان کردند که این سرعت اضافی به این معنی نیست که زمین ناگهان در این سیاه چاله غرق می‌شود. آنها می‌گویند، یافته‌های جدید به سادگی مدل بهتری از کهکشان راه شیری را ارائه می‌دهند.

به گفته محققان، ۲۵ هزار و ۸۰۰ سال نوری هنوز فاصله بسیار زیادی و به این معنی است که نور ۲۵ هزار و ۸۰۰ سال نوری طول می‌کشد تا به این سیاه چاله در مرکز کهکشان راه شیری برسد.

این محققان با استفاده از کاتالوگ ستاره شناسی VERA، یک نقشه موقعیت و سرعت ابداع کردند که مرکز کهکشان راه شیری یعنی جاییکه این سیاه چاله در آن واقع شده و اجرام داخل این کهکشان را نشان می‌دهد.

این اولین کاتالوگ ستاره شناسی است که امسال با اطلاعات ۹۹ جرم منتشر شده است. وضعیت موقعیت یابی این نقشه نشان می‌دهد که زمین با سرعت ۲۲۷ کیلومتر بر ثانیه به دور مرکز کهکشان راه شیری، جایی که سیاهچاله در آن قرار دارد، می چرخد. این در حالی است که محققان ابتدا تصور می‌کردند که این سرعت چرخش زمین ۲۲۰ کیلومتر بر ثانیه است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا