کرونا هنوز در جهان و ایران تاخت و تاز دارد، از سالمندان خود مراقبت کنیم

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در جدیدترین حساب توییتری خود نوشت: فرهنگ ایرانی در مراقبت از سالمندان خانواده، بخش موثری در پیشگیری و درمان ایشان از آغاز کرونا بود.

وی با گرامی داشت روز جهانی سالمندان تاکید کرد: کرونا هنوز در جهان و ایران تاخت و تاز دارد. از سالمندان خود مراقبت کنیم.

اول اکتبر مصادف با دهم مهرماه به منظور توسعه جامعه‌ای مناسب برای تمام سنین و بررسی فرصت‌ها و چالش‌های ناشی از افزایش سن، روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است. این روز فرصتی برای برجسته‌کردن سهمی است که افراد سالمند در تمام ابعاد اجتماع دارند. این رویداد برای اولین بار در ۱۴ دسامبر سال ۱۹۹۰ میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل بر اساس قطعنامه ۴۵/۱۰۶ نامگذاری شد.  

سال ۲۰۲۰ میلادی با سی‌امین سالگرد روز جهانی سالمند و هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد همزمان شده است. همچنین در این سال بیماری کووید ۱۹ شیوع جهانی یافت و موجب آشفتگی وسیعی در جوامع بشری شد.
در این سال همزمان با رخداد روز جهانی سالمند، «دهه پیری سالم» (۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ میلادی) نیز آغاز می‌شود تا کمکی برای گردهم‌آیی متخصصان سازمان ملل متحد، دولت‌ها و متخصصان سلامت و بحث و تبادل نظر درباره پنج هدف اصلی برنامه استراتژی و اقدام جهانی درباره پیری و سلامت باشد.

هر سال متناسب با این روز شعاری در نظر گرفته می شود، شعار امسال، "آیا بیماری همه‌گیر نحوه رسیدگی به سالمند را تغییر می‌دهد؟" درنظر گرفته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا