کاربردی شدن نسخه اولیه دو سامانه امنیت شبکه در کشور

عباس عباس نژاد، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به عرضه دو سامانه بومی "مدیریت متمرکز هویت‌های دیجیتال و احراز هویت امن" و "زیرساخت متمرکز نظارت و امنیت بر نقاط انتهایی شبکه"، گفت: این دو سامانه از تمامی قابلیت‌های مورد نیاز کسب و کارهای داخلی برخوردارند و متناسب با نیاز سازمان‌ها طراحی و بهینه‌سازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه سرویس زیرساختی و پایه اولیه موجود تنها قادر به ارائه خدمات معین و مشخصی هستند و امکان ایجاد تغییرات زیاد را ندارند، اظهار کرد: بر اساس همین نیاز، در این سامانه‌ها با به‌ کارگیری ابزارهای تولید کد و برنامه‌های جانبی، علاوه بر ایجاد قابلیت‌های لازم، نیازمندی‌های مدیریت متعدد بومی همانند داشبوردهای نظارت بر امنیت و تهیه گزارش‌های خاص فراهم ‌شده است.

عباس‌نژاد، با بیان این‌که نمونه مشابه و یا شناخته شده دیگری در این حوزه وجود ندارد، یادآور شد: تنها محصول و خدمت ثبت شده در این زمینه نمونه تولیدشده توسط این شرکت دانش‎بنیان است. در نمونه بومی سعی شده علاوه بر افزایش چشمگیر کارآمدی، نقاط ضعف احتمالی در مقایسه با محصولات مشابه خارجی و مبتنی بر استانداردها برطرف شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی از به‌کارگیری نسخه اولیه از محصولات و خدمات این شرکت در زیرساخت‌های حیاتی همچون بانک‌های کشور خبر داد و افزود: با تجربه‌هایی که از پروژه‌های اجرائی و با تکیه بر تحقیق، پژوهش و مطالعات به دست آوردیم، سامانه‌های اولیه به تدریج توسعه یافتند. نسخه‌های جدیدتر، کاربردی‌تر و متناسب با نیازهای روز جامعه فناوری ایران تهیه شدند و به زیرساخت‌های حیاتی کشور خدمت‌رسانی می‌کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا