تشکیل کارگروه واژه‌گزینی رایانه در فرهنگستان زبان و ادب فارسی

به گزارش مهر، اولین جلسه کارگروه واژه گزینی رایانه توسط کمیسیون نرم افزار و با حضور دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای، نمایندگان گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیران سازمان فناوری اطلاعات ایران در محل فرهنگستان برگزار شد.

دراین جلسه اصغر رضانژاد، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران گفت: این سازمان طی یک فراخوان عمومی از تمامی اعضای واجد شرایط و علاقمند دعوت کرد تا برای حضور در کارگروه واژه گزینی رایانه اعلام آمادگی کنند.

رضانژاد با بیان اینکه در موضوع «واژه گزینی فارسی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات» از تمام توان و امکانات فنی و تخصصی سازمان نظام صنفی رایانه ای برای مشارکت و تداوم فعالیت این کارگروه استفاده می شود اظهار امیدواری کرد: با حضور و مشارکت متخصصان فناوری اطلاعات و همکاری فرهنگستان، برای لغات و اصطلاحات فاوا، واژه های مناسب فارسی انتخاب شود.

در این نشست نسرین پرویزی، معاون گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز گفت: درحال حاضر ۴۰ کارگروه تخصصی درشاخه ها و حوزه های مختلف مشغول واژه گزینی هستند و فرهنگستان به صورت جدی به دنبال تشکیل جلسات کارگروه واژه گزینی در حوزه رایانه است.

وی با بیان اینکه واژه های منتج شده از این کارگروه ها باید به تصویب شورای واژه گزینی فرهنگستان زبان فارسی برسد، گفت: فرهنگستان به صورت جدی پیگیر موضوع ترویج زبان فارسی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که امید می رود با مشارکت خبرگان سازمان نظام صنفی رایانه ای در این کارگروه، نتایج ارزنده ای از اشاعه زبان فارسی در حوزه فاوا حاصل شود.

در این جلسه خسرو سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات نیز با اعلام حمایت از تشکیل این کارگروه گفت: استفاده و ترویج اصطلاحات فارسی در حوزه فاوا امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و اهمیت این موضوع تاحدی است که در سال ۸۰ موضوع توسعه زبان فارسی در محیط رایانه به عنوان یکی از محورهای هفتگانه برنامه توسعه کاربردی فاوا مورد توجه قرار گرفت اما به دلایلی این برنامه ادامه نیافت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا