تولد ماروین مینسکی

  • تولد ماروین مینسکی

 پروفسور ماروين مينسكي Marvin Minsky دانشمند رياضيات و علوم كامپيوتراست كه نهم اوت 1927 به دنيا آمده و با كمك همكارانش Artificial Intelligence (هوش دست ساز) و لابراتوار مربوط را در انستيتو تكنولوژي ماساچوست به وجود آورده كه پيشرفت بزرگي در علوم كامپيوتر بشمار مي رود. پروفسور مينسكي تا سال 2003 هشت كتاب درسي در رشته هاي علوم كامپيوتر نيز تاليف كرده است.

  • تولد رضا سیروس صبری

رضا سیروس صبری  متولد زاده ۱۸ مرداد ۱۳۳۳ در تهران است.وی معمار، استاد دانشگاه و پژوهشگر معماری بود که نزدیک به ۴ دهه فعالیت دانشگاهی، حرفه‌ای و پژوهشی داشته‌است. از جمله فعالیت‌های حرفه‌ای او در ایران می‌توان به طراحی شهری و معماری منظر محوطه برج میلاد، مشاور و طراح معماری منظر محوطه دانشگاه علم و صنعت ایران (مسیر ورودی جنوبی تا خوابگاه‌ها)، طراحی شهری و منظر شهری بلوار کشاورز و مشاور علمی کارگاه‌های طراحی شهر بم (یونیسف) برای بازسازی این شهر اشاره کرداو ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در تهران درگذشت.

  • درگذشت ابوالقاسم پاینده

استاد ابوالقاسم نجف‏ آبادي معروف به پاينده در سال 1292 ش در نجف آباد به دنيا آمد. ابتدا به تحصيل علوم قديم روي آورد و در اصفهان به تكميل آن پرداخت. دشواري معيشت او را ناگزير به كار در چاپخانه نمود و اين شغل، نقشي بنيادي در گزينش راهي داشت كه پس از آن، پاينده به آن روي آورد.

پاينده در سال 1308 فعاليت مطبوعاتي خود را آغاز كرد و در 19 سالگي به تهران رفت و با روزنامه‏ها و مجلات گوناگون همكاري نمود. وي در 1321 مجله صبا را بنيان نهاد و آن را تا 9 سال انتشار داد. ابوالقاسم پاينده نزديك به چهل اثر از خود به جاي نهاد كه بزرگ‏ترين آن، ترجمه قرآن مجيد است و با اصلاحاتي كه پس از چاپ نخست آن انجام داد، آن را از ترجمه ‏هاي موفق قرآن گردانيد و به سبب آن در سال 1336 مورد تقدير قرار گرفت.

استاد پاينده، داستان نويس توانايي بود و گام‏ هاي بلند و استواري در نماياندن زندگي مردم پيرامون خود برداشت. داستان‏ هاي وي سبكي واقع ‏گرايانه دارند و به كنايه و طنز آميخته‏ اند. در ميان آثار او، ترجمه مروج الذَّهب و از آن مهم‏تر و مفصل ‏تر، ترجمه سراسر تاريخ طبري، حايز اهميت است و نثر شيوا و رواني دارد. وي سرانجام در 18 مرداد 1363 در 71 سالگي درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا