قیمت لاستیک پراید ، پژو و کامیون مصوب شد

۳۱ خرداد سالجاری و براساس تصمیمات نود و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار، با افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر خودرو موافقت شد و حالا با گذشت یک هفته از این مصوبه، قیمت جدید تایر انواع خودرو تعیین شده است و متقاضیان باید لاستیک‎خودروی خود را با قیمت های تازه از بازار خریداری کنند.
بر همین اساس، قیمت مصوب یک حلقه لاستیک پراید ۲,۲۵۸,۳۸۶ ریال، لاستیک پژو ۲,۹۷۹,۴۷۱ ریال و لاستیک سمند و ال ۹۰ معادل ۳,۲۱۰,۳۰۷ ریال تعیین شده است.
همچنین قیمت یک حلقه لاستیک کامیونی داخلی ۱۲*۲۴ معادل ۲۴,۴۶۱,۸۷۰ ریال، لاستیک اتوبوسی – باری داخلی معادل ۲۴,۰۵۹,۷۶۳ ریال و لاستیک اتوبوسی – باری وارداتی معادل ۱۸,۰۷۰,۰۰۰ ریال مصوب شده است.

تصمیمات مهم دیگر برای سامان دادن به بازار‌لاستیک

اما جدا از مصوبه ستاد تنظیم بازار برای افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر خودرو، تصمیمات مهم دیگری هم درباره بازار تایر خودرو گرفته شده است، به گزارش فارس تمام کارخانجات تولیدی و واردکنندگان تایر علی الخصوص نمایندگان توزیع و خرده‌فروشی‌ها مکلف شده‌اند تا نسبت به ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک‌سبک و سنگین با ارز نیمایی در سامانه جامع تجارت داخلی به تفکیک خودرو و خریدار اقدام نمایند.

همچنین موجودی لاستیک‌سنگین وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومان و لاستیک‌تولید داخلی با مواد اولیه وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، همچنان بر اساس روال موجود، صرفا بر اساس حواله صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در قالب سامانه جامع تجارت عرضه و توزیع می شود.
ناگفته نماند اجازه تعدیل نرخ‌لاستیک منوط به ثبت کل مقادیر تولید، توزیع و فروش واحدهای تولیدی، واردکنندگان و نمایندگان و واحدهای صنفی خرده‌فروشی تحت پوشش ایشان در سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا