رقابت برای تولید تجهیزات مقابله با کروناویروس

گسترش کووید- ۱۹، بسیاری از شرکت‌های چینی را به تولید تجهیزات مقابله با کروناویروس ترغیب کرده است.

 در پی گسترش کروناویروس در چین، شرکت خودروسازی "بی‌وای‌دی" (BYD) به سرعت اعلام کرد که بزرگترین برنامه تولید ماسک را در جهان آغاز کرد. بی‌وای‌دی اعلام کرد که می‌تواند روزانه ۳۰۰ هزار بطری ژل ضدعفونی کننده دست و پنج میلیون ماسک را در کارخانه خود تولید کند. به گفته این شرکت، همه تجهیزات تولید شده از دقت و کیفیت لازم برخوردارند و روند تولید، دقت مورد نیاز برای تولید را رعایت می‌کند.

 استارتاپ "روکید" (Rokid) نیز به ساخت عینک‌های حرارتی روی آورد که با هدف ارائه به بازار آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر تولید شد. عینک‌های حرارتی روکید، یک حسگر مادون قرمز دارند که می‌تواند دمای بدن افراد را از فاصله سه متری تشخیص دهد. این عینک‌ها که می‌توانند تا ۲۰۰ نفر را مورد بررسی قرار دهند، به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز مجهز هستند تا از عهده عکسبرداری و فیلمبرداری برآیند.

شرکت هوامی (Huami) که در زمینه تولید فناوری‌های پوشیدنی کار می‌کند نیز از شرکت‌هایی است که به ساخت ماسک روی آورده است. این شرکت که محصولات پوشیدنی محبوب سری "امیزفیت" (Amazfit) را می‌سازد، اخیرا اعلام کرد که قصد دارد نوعی ماسک بهداشتی ویژه ارائه دهد که شبیه ماسک‌های N۹۵ کار می‌کند. این ماسک که ظاهری شفاف دارد، می‌تواند خودش را ضدعفونی کند.

این ماسک‌های موسوم به "آئری" (Aeri)، به فیلترهای قابل تعویض مجهز هستند که قابلیت تصفیه ماسک‌های  N۹۵ را دارند. اگر همه اصول مورد نظر به خوبی پیش بروند، هر فیلتر می‌تواند تا یک ماه و نیم مورد استفاده قرار بگیرد که به صورت قابل توجهی طولانی‌تر از طول عمر ماسک‌های جراحی و N۹۵ است.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا