گزارش ویدیویی از درست کردن ساندویچ در ایستگاه فضایی

در این گزارش ویدیویی مشاهده می کنید که چگونه کریس هادفیلد به عنوان فرمانده سابق ایستگاه بین المللی فضایی در این ایستگاه به درست کردن ساندویچ می پردازد.

نخستین مشکل در راه درست کردن ساندویچ برای فضا نوردان، عدم وجود نان در فضا است، هادفیلد دلیل این امر را ریختن خرده نان می داند و توضیح می دهد که بخلاف زمین که خرده های نان بر روی زمین سقوط می کنند، در ایستگاه فضایی شاهد این هستیم که این خرده ها در هوا سرگردان شده و جمع کردن آن غیر ممکن خواهد بود.

برای رفع این مشکل در این کلیپ از نان ذرت استفاده شده است که تقریبا خمیری بوده و خرد نخواهد شد و با کمک مواد اولیه ای مانند عسل و کره بادام زمینی که در بسته های ویژه برای فضا نوردان به مدت 18 ماه سالم می مانند، نخستین ساندوچ فضایی در ایستگاه فضایی آماده مصرف می شود.

دیگر نکته جالب در راه درست کردن این ساندویچ این است که در ظرف عسل، فضایی خالی داخل ظرف به جای قرار داشتن در بالای آن، در وسط عسل شناور خواهد بود. آخرین مشکل نیز پس از مصرف ساندویچ به چشم میخورد زیرا در فضا چیزی به نام سینک ظرف شویی  یا دستشویی وجود ندارد و شستن دست به روش دیگری انجام خواهد شد که در گزارش تصویری دیگری به آن خواهیم پرداخت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا