باید از فرصت ها دربخش فناوری های نوین بهره لازم را برد

 سورنا ستاری روز دوشنبه در آیین افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات زر در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: پژوهشکده های بسیاری در کشور داریم که هنوز انتظارات را برآورده نکرده اند.

وی ادامه داد: کشاورزی بخش اصلی فعالیت های اقتصادی کشور است که در اشتغالزایی نقش موثر دارد هرچند در صنایع غذایی پیشرفت خوبی داشته ایم.
وی اضافه کرد: امروز اقدامات در زمینه دانش بنیان بر فعالیت های نوآورانه متمرکز است که باید هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
معاون رئیس جمهوری گفت: پالایشگاهی که امروز در ساوجبلاغ افتتاح شد در حوزه دانش بنیان حمایت می شود .
وی خاطرنشان کرد: کارآفرین مجموعه غلات زر اکنون برای بیش از 10 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده که می تواند دست بسیاری از جوانان دیگر را بگیرد، نباید بگذاریم جوانان دلسرد شوند و مشکلی برای فعالیت آنان ایجاد شود چراکه آینده کشور در دست نسل جوان است.
بهره برداری از 2 طرح بزرگ صنعتی شامل تصفیه خانه مدرن صنعتی و طرح توسعه فاز دوم تولید فرکتوز در پالایشگاه غلات گروه صنعتی و پژوهشی زر از دیگر پروژه های افتتاحی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در ساوجبلاغ استان البرز در پنجمین روز از دهه فجر صورت گرفت.
کلنگ زنی احداث نیروگاه برق با سوخت بیوگاز و بیواتانول برای نخستین بار در کشور از دیگر برنامه های سفر یک روزه ستاری، کلانتری و شمخانی به استان البرز بود.
فاز نخست پالایشگاه غلات زر سال گذشته با حضور رییس جمهوری افتتاح شده بود.
پروژه های افتتاحی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با سرمایه گذاری 9 هزار و 500 میلیارد تومانی بخش خصوصی و در مدت 45 ماه اجرا شده و 2 هزار و 500 فرصت شغلی مستقیم نیز ایجاد کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا