رونمایی از سیستم بی‌سیم اندروید برای خودروها

خودروها روز به روز بیشتر در زندگی ما دخیل می‌شوند و با توجه به زمان زیادی که در آن‌ها سپری می کنیم، طبیعی است که پیشرفت فناوری‌ها به سمتی باشند که در طول سفر با آن‌ها کمتر خسته شده و سرگرم‌تر از پیش باشیم. در این میان یکی از راهکارها، استفاده از خدمات تلفن همراه در خودور است و برای همین منظور نیز شرکت هایی مانند گوگل و اپل، ساختارهای ویژه ای از سیتسم عامل همراه خود را برای ارتباط با خودروها معرفی کرده اند.

در این میان خدمات شرکت گوگل تا به امروز بیشتر به صورت اتصال فیزیکی بوده است ولی از چندی پیش و در سمینار I/O شاهد اخباری در زمینه بی‌سیم شدن این سیستم بودیم ولی هنوز نسخه عملیاتی آن به بازار راه نیافته است. با این حال آخرین اخبار حاکی از آن هستند که شرکت جی‌وی‌سی کنوود (JVC Kenwood) قصد دارد تا ساختار چند رسانه خودروها را با سیستم اندروید و از طریق سامانه‌های بی‌سیم سازگار کند.

سیستم طراحی شده شامل یک نمایشگر کنوود است و جی‌وی‌سی نیز سیستم صوتی را تامین می‌کند. این پنل می تواند با کمک شبکه‌های بی‌سیم، به سیستم چندرسانه‌ای خودرو متصل شود و برای این کار از سیستم عامل اندروید در قلب ماجرا استفاده می‌کند.

در این میان نمایشگر یاد شده قرار است تا کیفیت استاندارد اچ‌دی یعنی 1080 در 720 پیکسل داشته و در نمایشگاه CES سال 2018 که کمتر از یک ماه دیگر در شهر لاس وگاس آمریکا انجام می‌شود رونمایی شود.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا