افزایش حجم زباله‌های الکترونیکی جهان به حد هشدار‌ رسید

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، این زباله ها شامل تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند، پنل‌های خورشیدی، یخچال‌ها و تجهیزات الکترونیکی خارج از چرخه مصرف، ابزارها و سایر محصولات الکترونیکی است که دارای باتری یا شارژر هستند یا با استفاده از برق شهری کار می‌کنند.

فقط در سال 2016 میلادی بیش از 4.7 میلیون تن زباله الکترونیکی تولید شده است که در مقایسه با سال 2014 میلادی افزایش 8 درصدی داشته است.
انتظار می‌رود تا سال 2021 میلادی این زباله ها به میزان 17 درصد افزایش یابند و به 52.2 میلیون تن برسد.این در حالیست که در سال 2016 تنها برای بازیافت 20 درصد از این زباله ها برنامه‌ریزی شده بود.
بر اساس این گزارش چهار درصد از زباله های الکترونیکی دفن شده و 76 درصد از آن توسط سازمان‌های متفرقه بازیافت شده یا در منازل مصرف‌کنندگان باقی مانده است.
مدیر انستیتوی امنیت محیط و انسان دانشگاه سازمان ملل متحد در این رابطه گفت با توجه به رشد بیش از انتظار زباله‌های الکترونیکی لازم است اهداف نظارتی تعیین شده و سیاست‌های مناسبی برای مدیریت این وضعیت اتخاذ شود. برای این منظور لازم است اطلاعات ملی توسط دولت‌ها تهیه و تدوین شده و به‌طور مستمر منتشر و مقایسه شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا