ارتقاء کیفیت آموزش از دغدغه های جدی وزارت علوم است

به گزارش  سیناپرس به نقل ازایسنا، سید ضیاء هاشمی در دانشگاه ارومیه افزود: امروزه توسعه فضای اموزشی دغدغه جدی وزارت علوم نبوده بلکه ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش ها در دانشگاهها، افزایش دقت و سخت گیری اساتید بر مقالات و پایان نامه های ارائه شده و استفاده بهینه از امکانات موجود و کارافرینی از دغدغه های جدی این وزارتخانه است که نقش موثری در توسعه کشور دارد.

وی با تاکید بر ارتقاء مهارت آموزی در محیط های دانشگاهی تصریح کرد: دانشگاهها باید با ارائه راهکار به سمت رفع مشکلات جامعه و کم کردن بار مشکلات از دوش دولت حرکت کنند.

هاشمی با بیان اینکه آذربایجان غربی کانون همزیستی اقوام و مذاهب مختلف است تصریح کرد: این استان در زمینه تعامل و گفت و گوهای فرهنگی و در ارائه نماد برجسته ای از وحدت در هرزمان پیشگام بوده است.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تعامل و همزیستی دانشگاهیان با وجود تنوع دیدگاه و تنوع مذهب و فرهنگ نشان از وحدت و همبستگی ملی است اظهار کرد: با تاکید معظم‌له از هرگونه تبعیض قومی و دینی در دانشگاهها باید اجتناب کرد.

هاشمی با بیان اینکه در وزرات علوم نیازمند تعامل گستره در سطح ملی هستیم افزود: فارغ التحصیلان کشور در سایر کشورها به فعالیت علمی و پژوهشی بپردازند ضرری برای کشور است و باید با ایجاد جاذبه در کشور و محیط های دانشگاهی ، افراد را ترغیب به ادامه فعالیت در کشور کنیم.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بازدهی دانشگاه‌ها در پرورش نیروی متخصص و کارامد است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید در خصوص مسایل جدی کشور و چالش های موجود راهکار ارائه دهند.

هاشمی با اشاره به اینکه نگاهمان باید در جامعه امروز نسبت قبل به‌روز شود و برروی نیازسنجی متمرکز شویم، اظهار کرد: دانشگاهها، شرکت‌های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری باید با توجه به نیازهای موجود جامعه فعالیت و تولید دانش کرده و مشکل گشای جامعه باشند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید با ایجاد بستر مناسب حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت پیدا شده و زمینه پیشرفت کشور فراهم شود.

وی گفت: دانشگاه و دانشگاهیان در تحولات جامعه پیشگام هستند و باید در بخش های مختلف چشم اندازی نسبت به آینده داشته باشند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا