سنگاپور در صدر جدول حملات سایبری

دنیای امروز ما به یک دنیای دیجیتالی بسیار خطرناک بدل شده است و هکرها حملات سایبری خود را روزبه‌روز بیشتر می‌کنند. در این میان نام هکرهای روس به‌خوبی در جهان پیچیده است و قاعدتا همه ما فکر می‌کنیم که این کشور بالا‌ترین نرخ انجام حملات سایبری را دارد ولی آمار و ارقام به‌دست‌آمده از تحقیقات اخیر، عکس این موضوع را اثبات کرده است.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط بنگاه امنیتی فناوری‌های نرم‌افزاری چک پوینت (Check Point Software Technologies) بیشترین تعداد حملات سایبری جهان از کشور سنگاپور انجام می‌شوند. این کشور کوچک جنوب شرق آسیا به‌خوبی توانسته است تا غول‌های بزرگی مانند آمریکا، روسیه و چین را در جدول خطرناک‌ترین کشور سایبری جهان کنار زده و خود را به‌عنوان برترین (البته در یک زمینه منفی) در این موضوع مطرح کند.

سخنگوی این بنگاه امنیتی در منطقه آسیا اقیانوسیه که آیینگ وی (Eying Wee) نام دارد اعلام کرده است که حضور سنگاپور در جمع بزرگ‌ترین تهدیدهای سایبری جهان به‌خودی‌خود غافلگیرکننده بوده است و به همین دلیل نیز صدرنشینی این کشور در حملات سایبری جهان یک شوک بزرگ به‌حساب می‌آید.

ازجمله دلایل شکل‌گیری این موضوع این است که بیشتر ترافیک اینترنتی که در سنگاپور در جریان است، از داخل این کشور نشئت نمی‌گیرد و به همین دلیل نیز هکرها می‌توانند با امنیت بالاتری به اقدامات مخرب خود در این زمینه دست بزنند. شایان‌ذکر است که رتبه‌های بعدی این رده‌بندی، مانند پیش‌بینی انجام‌شده بوده و شامل روسیه، آمریکا و چین است. تلاش رسانه‌ها برای تماس با مقامات امنیت سایبری در سنگاپور نیز با عدم اظهارنظر آن‌ها در این زمینه همراه بوده است.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا