دکتر حیدری: جهاد فعالیت‌های ارزشمندی را درحوزه پژوهش به ثمر رسانده است

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر محمد حیدری ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به جهادگران این نهاد برخاسته از انقلاب، افزود: خاستگاه جهاد دانشگاهی از دانشگاه و به منظور پر کردن خلاهای فرهنگی در جامعه بود.

وی ادامه داد: به مرور این نهاد انقلابی در مواجهه کشور با مشکلات و کمبودها در عرصه‌های مختلف با روحیه جهادی نیروهای فرهیخته جوان خود برای غلبه بر آن خلا وارد و در طی سال‌های پس از انقلاب موفق عمل کرده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قم، با بیان اینکه رسالت ابتدایی جهاد دانشگاهی فعالیت در حوزه فرهنگ است، ادامه داد: در حوزه فرهنگی، جهاد دانشگاهی همواره در فعالیت‎هایی ورود کرده که معطل مانده بود و از موازی‌کاری پرهیز کرده که نمونه آن فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته طی سال‌ها در دانشگاه‌ها با هدف ایجاد نشاط دانشگاهیان در راستای بالابردن بهره وری علمی هرچه بیشتر مراکز دانشگاهی کشور می باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» افزود: جهاد دانشگاهی واحد قم در راستای تحقق شعار سال و ایجاد زمینه تولید و فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی در کشور جشنواره «کالای ایرانی؛ گامی بسوی بالندگی» را ارائه داد که در جلسه یکصد و پنجاه و هفتم شورای فرهنگ عمومی استان مصوب و در شهریور ماه اجرا می‌شود.

حیدری با بیان اینکه این جشنواره می تواند از جمله فعالیت‌های شاخص در ارتباط با بخش‌های دولتی و خصوصی باشد، گفت: همکاری سایر دستگاه های دولتی در برگزاری این جشنواره با جهاد دانشگاهی و همکاری بخش خصوصی در برگزاری نمایشگاه معرفی کالای ایرانی و معرفی محصولات استان در حاشیه جشنواره نمونه هایی از این همکاری‌ها است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قم، همچنین با اشاره به لزوم وجود پشتوانه و پیوست فرهنگی در امر نوسازی بافت های فرسوده شهر قم اظهارکرد: از دیگر مواردی که جهاد دانشگاهی واحد قم آمادگی حضور و انجام فعالیت در پیشبرد هرچه بهتر کار دارد ورود در بخش فرهنگ‌سازی و تهیه پیوست فرهنگی نوسازی بافت های فرسوده قم است.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی سالانه حدود 600 هزار فراگیر عمدتا در آموزش مهارت‌های تخصصی دارد، گفت: مسیر حرکت این نهادانقلابی به سوی آموزش‎های مهارتی با رویکرد ورود به عرصه آموزش های تخصصی در حوزه های اشتغال زا است.

حیدری با اشاره به گسترش فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد قم در حوزه آموزش بلند مدت، افزود: در این راستا با توسعه مرکز علمی کاربردی واحد امکان افزایش پذیرش دانشجویان و توسعه امکانات آموزشی فراهم می شود.

به گفته وی؛ همچنین از نظر علمی-آموزشی برای سال تحصیلی پیش رو 3 رشته به رشته های مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم اضافه شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته روند رشد این مرکز با شتاب پیش می رود.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قم، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با هدف رفع نیاز کشور و آشتی دادن دانشگاه و صنعت به حوزه پژوهش وارد شد، ادامه داد: امروز به دلیل مسایل اقتصادی و نیاز در کشور فعالیت پژوهشی جهاد گسترش پیدا کرده است و توانسته گام‌های بزرگی در این عرصه برای نظام بردارد.

وی با اشاره به ویژگی استان قم در بحث حضور 20میلیون زائر در سال، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی می تواند در صورت مهیا شدن زمینه فعالیت در این عرصه با توجه به این پتانسیل بالا در استان، با رویکرد ایجاد شادابی و نشاط در فضای ارائه خدمات به زائران کمک شایانی به رونق کسب و کار و اشتغالزایی در استان داشته باشد.

حیدری به امکان جذب سرمایه های داخلی و خارجی با توجه به امکانات موجود در جهاد واحد قم اشاره کرد و ادامه داد: توانایی ورود در عرصه های توریسم درمانی، توسعه تله مدیسن و توسعه بانک خون بندناف در این واحد وجود دارد که در صورت صدور مجوزهای لازم پتانسیل آموزش ماماها، پرستارها، بهیارها و کمک بهیارها و ارئه خدمات مربوط به بحث درمان در منزل را آغاز خواهیم کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا