بانک خون بندناف فردیس، مهرماه آغاز به کار می‌کند

به گزارش سیناپرس به نق از روابط عمومی جهاددانشگاهی البرز، سیدعلی اکبر هاشمی‌راد رئیس جهاددانشگاهی البرز، ۱۳مرداد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهارکرد: این نهاد از سال ۵۹ پایه‌گذاری شد و با روحیه خودباوری که داشت به توسعه امور فرهنگی پرداخت و تلاش کرد پلی میان صنعت و دانشگاه باشد.
هاشمی‌راد اضافه کرد: دشمنان همیشه سعی داشته‌اند در طول این مدت جمهوری اسلامی را از مسیر خود منحرف کنند؛ اما یکی از نهادهایی که سعی کرده در راستای اصل استقلال و آزادی به پیشروی جمهوری اسلامی کمک کند جهاد دانشگاهی است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی با نیروی متخصص و متعهد خود همیشه سعی کرده با رفتن مسیرهای میانبر به سمت توسعه گام بردارد و با شرکت‌های دانش‌بنیان بتواند اقتصاد کشور را از نفت جدا کند.
رئیس جهاددانشگاهی استان البرز در ادامه به مراکز جهاد دانشگاهی مستقر در استان البرز اشاره کرد و گفت: از مراکز مهم جهاددانشگاهی که در استان البرز فعال است می‌توان به بخش آزمایشگاهی پژوهشگاه رویان، مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، پژوهشکده گیاهان دارویی، پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی و پارک علم و فناوری استان البرز اشاره کرد.
هاشمی‌راد به چهار حوزه فعال در جهاد دانشگاهی استان اشاره و اعلام کرد: معاونت‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و دفتر تجاری‌سازی و اشتغال چهار حوزه جهاد دانشگاهی استان البرز است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز به فعالیت‌های صورت گرفته در معاونت فرهنگی اشاره و اعلام کرد: برگزاری بیش از ۵۰ نشست تخصصی و ۳۰ جشنواره و مسابقه فرهنگی در یک سال و نیم گذشته، برگزاری همایش ملی نقش سبک زندگی در اقتصاد مقاومتی، اتاق فکر راهکارهای عملیاتی شدن ایده‌های خوب در جامعه، جشنواره ملی نوآوری‌های فرهنگی دانشجویان(از باران تا رویش)، برنامه‌های مربوط به فرهنگ‌سازی در اقتصاد دانش‌بنیان، برگزاری مناظرات دانشجویی در سطح استان، برگزاری جشنواره ملی بهار و سلسله نشست‌های تخصصی فرهنگ دانشگاهی از جمله این اقدامات صورت گرفته است. 
این مسئول ادامه داد: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز در قالب یک صندوق قرض‌الحسنه به دانشجویان نیازمند تسهیلات پرداخت می‌کند. 
وی با اشاره به فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در استان البرز خاطرنشان کرد: تداوم فعالیت این دو رسانه در استان، از نگاه فرهنگی جهاد دانشگاهی به امور حکایت دارد. 
رئیس جهاددانشگاهی استان البرز ادامه داد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نیز یکی دیگر از مراکزی است که در حوزه معاونت فرهنگی و در استان البرز مشغول به فعالیت است.
وی به فعالیت مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی نیز اشاره و اعلام کرد: سال گذشته موفق شدیم در این مرکز بیش از ۳۰ عنوان کتاب به چاپ برسانیم که مهمترین آنها مجموعه اطلس‌های گونه‌های جانوری حیات وحش کشور است. 
هاشمی‌راد در ادامه به دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی البرز اشاره و خاطرنشان کرد: این معاونت با مرکز مشاوره کارآفرینی به دانشجویان خدماتی را ارائه می‌دهد و علاوه بر این با کمیته امداد نیز در حوزه مشاوره برای کارآفرینی همکاری دارد. 
وی از معاونت آموزشی جهاددانشگاهی البرز گفت و تصریح کرد: این معاونت عمده فعالیت خود را در دو حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت و آموزش‌های تخصصی کارکنان دولت و همچنین آموزش‌های بلندمدت پیگیری می‌کند که در جحوزه کوتاه‌مدت، فعالیت خود را در قالب پنج مرکز آموزش تخصصی کوتاه‌مدت دنبال می‌کند که یکی از مهم‌ترین این مراکز در شهرستان فردیس استقرار دارد.
رئیس جهاددانشگاهی البرز افزود: در آموزش‌ کارکنان دولت، با مجوزی که از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داریم کار خود را پیگیری می‌کنیم و حوزه دوم را در قالب مرکز علمی کاربردی کرج با رشته‌هایی همچون بورس، گرافیک، عکاسی، نقاشی، معماری و مدیریت فرهنگی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیگیری می‌کنیم.
هاشمی‌راد از راه اندازی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در شهرستان فردیس خبر داد و گفت: از مهرماه سال جاری این مرکز در مقطع کاردانی و در رشته‌های مدیریت کسب و کار، گرافیک و بورس دانشجو جذب خواهد کرد و در صورت نیاز صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان در این مرکز نیز راه اندازی می‌شود.
 وی در ادامه به فعالیت‌های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز اشاره و اعلام کرد: این معاونت عمده فعالیت‌های خود را در سه گروه آسیب‌های اجتماعی، علوم شناختی و مطالعات شهری پیگیری می‌کند. 
رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: گروه آسیب‌های اجتماعی تاکنون طرح ملی پیمایش خانواده که در کل کشور در حال اجراست را در دستور کار داشته و علاوه بر آن فاز اول طرح ملی ویژگی‌های شخصیتی، ‌اجتماعی و اعتقادی زندانیان کشور را انجام داده است که ماه آینده وارد فاز دوم خواهد شد.
هاشمی راد افزود: طرح ملی پیمایش خانواده در صدد بررسی شکل‌گیری و تکوین خانواده، تغییر و تحولات خانواده و رصد آسیب‌های اجتماعی خانواده است، با توجه به اینکه طرح در مرحله اجرا قرار دارد از همه شهروندان البرزی تقاضا داریم در صورت مراجعه پرسشگران جهاد دانشگاهی با آنها همکاری کنند.
وی به فعالیت‌های گروه علوم شناختی اشاره کرد و گفت: تمرکز این گروه در حوزه روانشناسی است و بر این مبنا طرح‌هایی همچون طرح مولفه‌ها و تعیین کننده‌های شادکامی مردم استان‌های تهران و البرز را در دستور کار دارد. 
این مسئول به گروه مطالعات شهری اشاره و خاطرنشان کرد: با داشتن این سه گروه، طبق برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی، جهاد البرز باید تا پایان سال ۱۴۰۰ به قطب و مرجع علوم انسانی در استان تبدیل شود و بتواند در حوزه آسیب‌های اجتماعی راهکارهای خوبی را رقم بزند. 
رئیس جهاددانشگاهی از راه‌اندازی پژوهشکده علوم اجتماعی و شهری در استان البرز تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به مغفول ماندن این حوزه و توانایی جهاد دانشگاهی البرز در علوم انسانی، این پژوهشکده به طور خاص در استان البرز راه‌اندازی خواهد شد.
این مسئول بانک خون بند ناف کرج را یکی دیگر از خدمات جهاد دانشگاهی در استان عنوان و خاطرنشان کرد: بانک خون بند ناف کرج باعث شد تا شهروندان متقاضی به تهران سفر نکنند، برای رفاه حال شهروندان فردیس شعبه دوم این مرکز نیز مهرماه در  این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد. 
هاشمی‌راد در پایان رمز موفقیت جهاد دانشگاهی را فرهنگ جهادی و حضور نیروی انسانی متعهد و متخصص عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با امکانات موجود برنامه‌های موجود در برنامه ششم توسعه را به سرانجام برسانیم و خدمات خوبی را به شهروندان البرزی ارائه دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا