ایده‌ی استارت‌آپ بلژیکی

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، امروزه از تصاویر ماهواره‌های سنجش از دور، استفاده‌های مختلفی صورت می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین آنها تولید نقشه‌ها و تهیه‌ اطلاعات مکان‌پایه است. اما اگر به عنوان یک شرکت یا سازمان یا حتی یک شخص نیاز به نقشه‌های اختصاصی داشته باشید چه خواهید کرد؟ اگر از نقشه‌های گوگل استفاده کرده باشید احتمالا می‌دانید که نهایت شخصی‌سازی ممکن در این نقشه‌ها، علامت زدن مکانهایی خاص به عنوان خانه، محل کار، آدرس شرکت و غیره است. برای فراتر رفتن از این مرحله‌ی شخصی‌سازی، در سالهای اخیر موسساتی ظهور کرده‌اند که با تحلیل نقشه‌ها، اطلاعات مورد نظر را در اختیار شما قرار می‌دهند یا بر اساس تصاویر ماهواره‌ای نقشه‌هایی اختصاصی تولید می‌کنند که ویژگی‌های دلخواه مشتری در آنها لحاظ شده است.

 

ایده‌ی استارت‌آپ بلژیکی برای شخصی‌سازی نقشه‌ها

 

نازکا مپس (Nazka mapps) که به عنوان یکی از موفق‌ترین استارت‌آپهای بلژیک توسط مرکز حمایت از کسب و کار سازمان فضایی اروپا (ESA) پشتیبانی می‌شود، با ترکیب تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات مختلف از جمله اطلاعات اینترنتی، نقشه‌های تعاملی و کاربردی تولید می‌کند.

هان تمبویزر (Han Tambuyzer)، یکی از موسسان این شرکت به خبرنگار اسپاش در نمایشگاه هوافضای پاریس ۲۰۱۷ می‌گوید: «ما بر اساس اطلاعات مورد نظر شما نقشه‌هایی تولید می‌کنیم که به سادگی قابل فهم هستند. شرکت ما تمامی اطلاعات موجود را جستجو و ترکیب می‌کند و توسط آنها یک نقشه‌ی آنلاین، هوشمند و تعاملی تولید می‌کند.» به گفته‌ی وی این نقشه‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی همچون محیط زیست و آلودگی، سلامت، دسترسی‌های محلی، کیفیت هوا، شیوع بیماری و غیره باشد.

برای واضح‌تر شدن موضوع، تمبویزر به یکی از نقشه‌های نازکا اشاره می‌کند: «در این نقشه، اطلاعات شرکت‌های جویای نیروی کار، مکان آنها و نحوه‌ی دسترسی به آنها با خودروی شخصی، دوچرخه یا حمل و نقل عمومی مشخص شده است و شخص جویای کار به جای طی کردن مرحله به مرحله‌ی این مراحل می‌تواند همه‌ی آنها را در یک نقشه‌ی هوشمند تعاملی مشاهده کند.»

نقشه‌های نازکا در پروژه‌های ارزش افزوده‌ی مختلفی کاربرد دارند؛ به عنوان مثال در زمان شیوع بیماری ابولا، این نقشه‌ها با سیستمهای نظارتی نهادهای مسئول تطبیق داده شدند و در نتیجه آنالیزورها توانستند نحوه‌ی پیشروی بیماری را به درستی پیش‌بینی و برای مهار آن اقدام کنند.

هدف شرکت نازکا نزدیکتر کردن محصولات سنجش از دور به نیازهای مشتری است. سایت این شرکت که هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد نمونه‌هایی از نقشه‌های آماده‌ی خود را به نمایش گذاشته است و برای همکاری سازمان‌های مختلف در سراسر جهان اعلام آمادگی کرده است و می‌تواند الگوی مناسبی برای شرکتهای سنجش از دور داخلی باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا