پیشرفت های بیشتر در استفاده از سلول های بنیادی ب

به گزارش سیناپرس به نقل از بنیان ، در مطالعه ای جدید محققین ویسکونزین مادیسون توانسته اند بر یکی از مشکلات بزرگ در زمینه استفاده از سلول های بنیادی غلبه کنند. آن ها با استفاده از یک تست غربالگری جدیدی که خودشان طراحی کرده اند توانسته اند یک ترکیب کاملا شیمیایی را بدست آورند که می تواند برای رشد سلول های بنیادی استفاده شود و هیچ گونه عوارض و اثر منفی برای آن ها نداشته باشند.

سلول های بنیادی به سیگنال های شیمیایی پاسخ می دهند و این موجب شروع تکوین آن ها به سلول های تخصص یافته مغزی، عضلانی و … می شود. در این مطالعه محققین از بستری ماتری ژلی برای سلول ها استفاده کرده اند که شرایط را برای اتصال سلول ها فراهم می کند و سیگنال ها لازم را برای سلول ها مهیا می سازد. این ماتری ژل حاوی بیش از 1500 پروتئین مختلف است که می توانند به طرق مختلفی روی رفتار سلولی اثر بگذارند. این ماتری ژل می تواند طیفی وسیعی از کاربردها را در طب بازساختی داشته باشد. برای مثال آن ها توانسته اند سیاهرگ ها و شریان هایی را از سلول های بنیادی روی این بستر ماتری ژلی ایجاد کنند که می توانند بستری برای ارزیابی سمیت داروها و کشف داروهایی جدید باشند. این عروق خونی مشتق از این سلول های بنیادی می توانند برای غربالگری مواد شیمیایی نیز استفاده شوند.