تولید 90 مقاله ISI در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، دکتر داریوش کیانی اظهار کرد: برگزار کردن کارگاه ها، کنفرانس ها و مدرسه های ملی و بین المللی از دیگر اقدامات این دانشکده در یک سال اخیر بوده که یک مدرسه زمستانی و 8 سمینار و کنفرانس و کارگاه بین المللی برگزار کردیم.
به گفته وی، هشتمین سمینار هندسه و توپولوژی در سال گذشته توسط این دانشکده برگزار شد و 5 نفر از اساتید شاخص دراین سمینار حضور داشتند.
وی یادآوری کرد: این افراد زبده از آلمان، فرانسه،انگلیس و مجارستان و درزمینه هندسه و توپولوژی سرشناس هستند. همچنین نخستین کارگاه ریاضی و آمار مه داده ها (کلان داده ها) را برگزار کردیم که 9 نفر از فرانسه و آلمان در این آموزشگاه حضور داشتند.
کیانی ادامه داد: اولین کارگاه دو روزه سالانه مهندسی مالی و بیم سنجی ایران نیز با حضور کارشناسانی از دانشگاه انگلستان برگزار شد و دبیر کارگاه نیز از این دانشگاه بود. 5 نفر از پژوهشگران شاخص در این زمینه نیز در این کارگاه حضور داشتند.
به گفته استاد دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر، نهمین کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری نیز در یکسال اخیر با حضور 4 نفر از زبده ترین اساتید داخلی به عنوان مدعو، همچنین حدود 130 نفر شرکت کننده از دانشگاه های بزرگ برگزار شد.
کیانی افزود: کارگاه آموزشی آمار و خوشه بندی به همراه پیاده سازی با حضور 2 مدعو آلمانی از دیگر برنامه های ما بود. نهمین مدرسه زمستانی در زمینه هندسه محاسباتی را برپا کردیم و 3 نفر از محققان زبده بین المللی در آن حضور یافتند.
وی گفت: همچنین دانشکده موفق شد کارگاه جبر جابجایی و ترکیباتی را برگزار کند که 80 نفر عضو هیات علمی در این کارگاه حضور داشتند و یک سخنران مدعو از اساتید زبده بین المللی از آلمان را نیز در این کارگاه داشتیم.
به گفته کیانی، همه گروه های دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر هر دوشنبه سمینارهای مختلفی را با حضور سخنرانان داخل و خارج دانشگاه برگزار می کنند.
وی عنوان کرد: گروه آمار این دانشکده یک دوره مشترک با دانشگاه پاریس 5 فرانسه با عنوان آمار کاربردی و محاسبات دارد که هرسال دو کارگاه با چهار نفر از اساتید دانشگاه پاریس 5 برگزار می شود. همچنین گروه آمار مجری اولین کارگاه مه داده بوده است که اکنون به صورت مشترک با دانشکده کامپیوتر و برق برگزار می شود.
وی با اشاره به پروژه های بین المللی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر گفت: پروژه هندسه و معماری با شرکت بین المللی ایرانی سوئدی انجام شده و در حال حاضر برای ادامه آن در حال مذاکره هستیم.
کیانی توضیح داد: همچنین این دانشکده با تخصص های منحصر به فردی که در زمینه بهینه سازی، مدلسازی و تحلیل شبکه دارد، تاکنون توانسته نقش مهمی در پروژه های مربوط به طراحی شبکه حمل ونقل سریع در تهران و سراسر کشور بازی کند. تخصص های مختلف دانشکده در حوزه سیستم های هوشمند، تحلیل سیستم ها و داده کاوی نیز اثر خود را در طراحی سیستم های مناسب برای شهر هوشمند و کنترل ترافیک هوشمند به ظهور رسانده است.
این استاد علوم ریاضی افزود: همچنین همکاری بین اساتید این دانشکده با برخی همکاران دانشکده های مرتبط دانشگاه در قالب پژوهشکده حمل و نقل و سیستم های هوشمند نیز موجب موفقیت بالا در به ثمر رسیدن طرح کلان ملی مطالعه و طراحی سیستم های حمل و نقل هوشمند شده که در نتیجه آن 9 سند ملی برای تعیین تکلیف در حوزه های مختلف مرتبط با حمل و نقل هوشمند استخراج و به سازمان های بهره بردار از جمله سازمان راهداری و حمل ونقل جاده های و سازمان شهرداری ها ارسال شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا