10 فناوری برای ابرقهرمان شدن

لباس پرواز / ابرقهرمان: مرد آهنین (Iron Man)

ریچارد براونینگ، با ساخت یک اسکلت خارجی (flying exoskeleton) که با کمک موتورهای جت به پرواز در می آید، خود را به یک مرد آهنین در دنیای واقعی تبدیل کرده است.

برای ساخت اسکلت مرد آهنین، 3 مینی موتور جت به بازوها و پشت ریچارد بسته می شود و او می تواند سرعت و جهت حرکت را از طریق تغییر جهت حرکت موتورها با استفاده از قسم فوقانی بدن خود کنترل کند. اگرچه این اسکت خارجی از قابلیت های اسکلت خارجی مرد آهنین از جمله تابش اشعه برخوردار نیست، اما امکان 10 دقیقه پرواز را تا ارتفاع 1 تا 2 متری با سرعت 8 کیلومتر در ساعت فراهم می کند.

ریچارد برای ساخت نمونه اولیه اسکلت خارجی مرد آهنین بیش از 250 هزار دلار هزینه کرده است.

خود درمانگر / ابرقهرمان: ولورین (Wolverine)

شخصیت داستانی ولورین از توانایی خارق العاده خود درمانگری (self-healing) برخوردار است و تمام زخم های روی بدن به سرعت درمان می شوند؛ توانایی که برای انسان تقریبا غیرممکن است. اما محققان مرکز تحقیقات ارتش آمریکا درحال طراحی ایمپلنت های کوچکی هستند که می توانند به انسان برای خود درمانگری زخم ها کمک کنند.

برنامه ElecRX بدنبال توسعه ایمپلنت های مینیاتوری است که به طور مداوم وضعیت فیزیکی فرد را نظارت می کنند. این دستگاه ها بقدری کوچک هستند که براحتی در انتهای عصب قرار می گیرند – و برخلاف فناوری های تهاجمی موجود – درمان را به صورت هدفمند انجام می دهند.

از این ایمپلنت ها می توان برای درمان بیماری های التهابی مزمن مانند آرتریت روماتوئید، سندرم پاسخ التهابی سیستمیک یا بیماری التهابی روده استفاده کرد.

دویدن سریع / ابرقهرمان: فلش (The Flash)

تصور کنید مانند قهرمان داستان علمی- تخیلی "فلش" بتوانید به سریعترین انسان روی کره زمین تبدیل شوید. کوله پشتی مخصوص دویدن که باتری کار می کند، می تواند سرعت دوندگان را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

این فناوری در ابتدا بخشی از برنامه آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی (DARPA) آمریکا برای یافتن راهی برای حرکت سریعتر سربازان در میدان نبرد بود. اکنون محققان دانگاه ایالتی آریزونا تلاش می کنند از این فناوری برای بهبود عملکرد ورزشکاران استفاده کنند.

نامرئی شدن / ابرقهرمان: زن نامرئی (Invisible Woman)

با شنل های نامرئی نمی توانید مانند زن نامرئی در فیلم علمی- تخیلی چهار شگفت انگیز پنهان شوید، چرا که این توانایی را از طوفان های کیهانی بدست نیاورده اید.

تلاش های قبلی برای ایجاد شنل های نامرئی شامل خم کردن نور در اطراف اشیاء بود؛ اما در فناوری های جدید، رویکرد کاملا متفاوتی اتخاذ شده است. یکی از نمونه های جدید این فناوری، metascreen نام دارد که تمامی امواج نور (ساطع شده) از یک شیء را خنثی می کند. اشکال این فناوری این است که در نور مرئی کارآیی نداشته و فقط در نور مایکروویو کار می کند.

دید اشعه ایکس / ابرقهرمان: سوپرمن (Superman)

دید اشعه ایکس شخصیت سوپرمن، امکان دیدن از میان دیوارها را برای وی فراهم می کرد. اکنون به لطف تحقیقات محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، انسان نیز می تواند از آنسوی دیوارها را ببیند.

سیستم ضبط RF از سیگنال های رادیویی موج کوتاه برای رهگیری حرکات در آنسوی دیوارها استفاده می کند. در آزمایش ها، محققان توانستند حرکات 15 نفر در آنسوی دیوار را با دقت 90 درصدی تشخیص دهند.

یکی از کاربردهای اولیه این فناوری احتمالا در بخش مراقبت های بهداشتی خواهد بود. محققان امیدوارند سیستمی را ابداع کنند که لا رهگیری افراد سالمند، از افتادن آنها پیشگیری می کند.

قدرت فوق العاده / ابرقهرمان: هالک (The Hulk)

محققان زره رباتیکی با فناوری پیشرفته طراحی کرده اند که می تواند قدرتی مشابه قدرت شخصیت هالک را در افراد ایجاد کند.

براساس اعلام ارتش آمریکا، این زره رباتیک که به اختصار TALOS نامیده می شود، درعین ایجاد قدرت فوق العاده، حفاظت بالستیکی (خاصیت ضد گلوله بودن) برای فرد فراهم و حمل بارهای سنگین تر را امکانپذیر می کند.

تله پورت (دوربری) / ابرقهرمان: خزنده شب (Nightcrawler)

درحالیکه هنوز امکان استفاده از فناوری تله پورت برای جابجایی ماده در فضا وجود ندارد، دانشمندان از دوربری ذرات زیراتمی خبر می دهند. دانشمندان امیدوارند در آینده نزدیک از این فناوری برای امنیت شبکه های کوانتومی یا سیستم های اینترنت کوانتومی استفاده کنند.

حرکت روی دیوار/ ابرقهرمان: مرد عنکبوتی (Spider-Man)

برای مرد عنکبوتی، حرکت روی دیوار آسمانخراش ها بسیار ساده بود؛ اما چنین کاری برای انسان ممکن نیست. محققان پنتاگون قصد دارند با الگوبرداری از پاهای چسبنده مارمولک، ابزاری تولید کنند که با چسبیدن به سطوح مختلف، بالا رفتن از دیوار را امکانپذیر کند. این وصله های چسبناک به سربازان کمک می کند تا درست مثل مرد عنکبوتی، از دیوارهای بلند بالا بروند.

محققان دانشگاه استنفورد نیز با الگوبرداری از کف پای مارمولک، درحال طراحی وصله های چسبناک مشابهی هستند.

حرکت دادن اجسام با قدرت ذهن / ابرقهرمان: جین گری (Jean Grey)

محققان دانشگاه مینه سوتا یک رابط مغز- رایانه طراحی کرده اند که می تواند امکان حرکت دادن اشیاء با قدرت ذهن (telekinesis) را فراهم کند. کاربر با پوشیدن یک کلاه مجهز به الکترود که سیگنال های الکتریکی از مغز را دریافت و به راییانه ارسال می کند، می تواند اشیاء را با قدرت ذهنی جابجا کند.

تنفس زیرآب / ابرقهرمان: آکوامن (Aquaman)

این دستگاه می تواند شما را به یک آکوامن واقعی تبدیل کند. این دستگاه اجازه تنفس در عمق 4.5 متری به مدت 45 دقیقه را برای کاربر بدون نیاز به تجهیزات غواصی فراهم می کند. این محصول قرار بود دسامبر 2016 به بازار عرضه شود، اما بدلیل نیاز به اعمال برخی تغییرات، زمان دقیق عرضه هنوز مشخص نیست.