ایجاد کمیته اخلاق پژوهش در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر رضا ملک‌زاده در حاشیه سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه ما در حوزه سلامت به دستاوردهایی دست یافته‌ایم که از برنامه‌ریزی‌هایمان هم جلوتر است، اما این موضوع نباید موجب توقف شود.

 دکتر ملک‌زاده ضمن تأکید بر رفع نواقص در برخی بخش‌ها در تولیدات علمی و پژوهشی، افزود: به رغم این که در بسیاری عرصه‌های پزشکی از کشورهایی همچون ترکیه جلوتر هستیم، اما در رشته رادیولوژی ترکیه وضع بهتری نسبت به ما دارد.

 وی گفت: البته رشته رادیولوژی در بین سایر رشته‌های پزشکی بیشترین تولید مقالات علمی را دارد و این در حالی است که این رشته تنها با تکیه بر بودجه دولتی توانسته این تولیدات علمی را داشته باشد و اگر بتواند بودجه بخش خصوصی را نیز بکار گیرد، موفقیت‌های بیشتری بدست می‌آورد.

 وی اضافه کرد: استفاده از منابع بخش خصوصی در حوزه رادیولوژی حائز اهمیت بوده و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

 معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از راه‌اندازی کمیته اخلاق پژوهش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: بر اساس این مساله هر طرح پژوهشی لازم است یک کد اخلاقی را دارا باشد.

 دکتر ملک‌زاده با بیان اینکه در بخش تحقیقات در کشور پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است، افزود: از نظر نیروی انسانی جوان محقق وضعیت بسیار مطلوبی داریم که گاهی ۷ برابر کشورهای دیگر است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی گفت: در وزارت بهداشت زیرساخت‌های لازم برای پیشبرد تحقیقات علمی کشور در نظر گرفته شده و اگر طرح تحقیقاتی خوب باشد، بودجه نیز به آن اختصاص می‌دهیم و طی سال‌های آینده جهش‌های زیادی در راستای توجه به تحقیقات و فناوری انجام می‌گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا