50 اشتباه رایج مردم دنیا و راه حل آنها

اکثر افراد ساعت یا تلفن همراه خود را برای زمان مشخصی تنظیم می کنند تا از خواب بیدار شوند غافل از اینکه خواب هر انسان یک فرآیند 5 مرحله ای است که بیدار شدن در هر یک از آنها کیفیت خواب را کاهش می دهد. به همین دلیل توصیه می شود که مناسب ترین بازه زمانی را برای خوابیدن انتخاب کنید تا طی این مدت ضرورتی برای بیدار شدن نداشته باشید.

توصیه جدی متخصصان پوست به افراد این است که از بالشتهایی که روکش سفت و سخت دارند خودداری کرده و در عوض از بالشتهایی که روکش ابریشمی و نرم دارند استفاده شود. بدین ترتیب پوست صورت در حین چندین ساعت خواب آسیب کمتری می بیند.

موسیقی برای مغز نشاط آور است. پس بهتر است در حین دوش گرفتن آوازی زمزمه کنید تا نه تنها بدنتان بلکه مغزتان نیز آرامش و نشاط پیدا کند. اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید از فناوریهای جدید هم استفاده کنید. سیستمهای کنترل کننده فاکتورهای مختلف سلامتی از این جمله هستند که بسیاری به آنها توجهی نمی کنند حال آنکه یافته های محققان دانشگاه استنفور طی یک پروژه تحقیقاتی دو ساله خلاف این موضوع را نشان می دهد.

سعی کنید در انجام کارهای روزمره تمرکز لازم را داشته باشید. تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می دهد تمرکز در حین انجام کار، شادی کلی را به همراه دارد. خواندن کتابهایی با محتوای علمی و تخیلی به نشاط مغز و درک بهتر از اطراف کمک زیادی می کند.

در حین رانندگی از سمت راست حرکت کنید. گزارش منتشر شده توسط سازمان ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراههای آمریکا نشان می دهد متمایل شدن به سمت چپ در حین رانندگی همواره با تصادفات و تلفات بیشتری همراه است.

چک کردن مکرر پستهای الکترونیکی (ایمیل) سطح استرس را در افراد بالا می برد و به همین دلیل توصیه می شود افراد روزانه تنها سه بار و حتی کمتر این کار را انجام دهند. همچنین صحبت کردن با مادر نقش چشمگیری در کاهش سطح استرس و افزایش شادی دارد. این نتیجه تحقیقاتی است که از سوی محققان دانشگاه ویسکونسین آمریکا صورت گرفته است.

استفاده از کلمات عبور ناآشنا از سوی دیگران برای استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله اقداماتی است که به کاهش سطح استرس و بهبود کیفیت زندگی روزمره کمک می کند. اگر به داشتن نشاط بیشتر در زندگی توجه می کنید هر از گاهی از محل کار خود خارج شده و کمی زیر نور خورشید بروید. نیازی نیست قهوه میان روزتان را در محل کارتان و در اتاق نوش جان کنید. در عوض از ساختمان خارج شده و دقایقی آفتاب بگیرید.

نباید برای رفتن به دستشویی حتما در شرایط اضطراری قرار بگیرید. بهتر است قبل از آنکه نیاز شدید و استرس آور پیدا کنید راهی این مکان شوید.

هرگز در حین کارکردن با رایانه غذا نخورید. تحقیقات نشان می دهد غذا خوردن در کنار رایانه موجب پرخوری و خوردن نامناسب غذا می شود. از آن گذشته با این کار انتخابهای کمتری برای خوردن یک وعده غذایی سالم و پرانرژی خواهید داشت.

صفحه نمایشگر سیستمهای همراه نظیر تلفن همراه هوشمند و همچنین دستگاههای کنترل از راه دور مملو از میکروب هستند. تحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه آریزونا نشان می دهد این میزان میکروب فراتر از تصورات ماست. به همین دلیل نباید در حین غذاخوردن یا قبل خواب آنها را لمس کرد.

بسیاری حتی از فکر کردن درباره ورزش کردن امتنا می کنند اما این یک اشتباه بزرگ محسوب می شود. توصیه می شود درباره ورزش کردن نگرش دیگری داشته باشید. پس اجازه دهید ورزش کردن بخشی از برنامه روزمره زندگی تان شود.

در طول هفته سری به سونا بزنید. تحقیقاتی در این زمینه توسط محققان در فنلاند صورت گرفته که نشان می دهد آنهایی که در طول هفته چهار تا هفت بار راهی سونا می شوند کمتر احتمال دارد که به زوال عقل مبتلا شوند.

زیاد استفاده کردن همیشه خوب نیست. این گفته در خصوص استفاده از دارویی همچون آسپرین هم صدق می کند. تحقیقات نشان می دهد استفاده زیادی از این دارو اثرات مخربی بر کیفیت زندگی روزمره دارد.

توصیه می شود هر از گاهی زیر نور شمع و در حین گوش دادن به موسیقی وعده های غذایی تان را میل کنید. تحقیقات دانشگاه کورنل نشان از آن دارد که با این کار نه تنها غذا را آرامتر می خورید بلکه کالری کمتری نیز جذب بدن می شود. لزومی ندارد همواره از مواد غذایی ارگانیکی استفاده کنید چون این دسته از مواد غذایی قیمت بالاتری هم دارند.

حمام بردن همیشگی و مکرر کودکان کار منطقی نیست. به خاطر داشته باشیم بدن آنها کمتر از افراد بزرگسال عرق می کند.

برای دسترسی به جدیدترین شماره مجله Redears Digest فایل پیوست را ملاحظه فرمائید.

 

مترجم: مهدی پیرگزی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا