لندروور مجهز به پهپاد روسقفی

به گزارش آی تی ایران،این پهپاد قادر است در هنگام حرکت خودرو نیز پرواز کرده یا فرود بیاید و در دجه اول برای ماموریت‌های تحقیقاتی و نجات طراحی و استفاده می‌شوند. صلیب سرخ کشور اتریش اخیرا این خودروها که "Project Hero" نام دارند را مورد استفاده قرار داده و در حال انجام ماموریت‌های آزمایشی با این پهبادها است.

این خودرو توسط بخش "خودروهای ماموریت‌های ویژه" (SVO) شرکت لندروور ساخته شده و از موتور 3.0 لیتری TD6 مدل Discovery در آن استفاده شده است. در پهباد این خودرو نیز از سیستم تعادل و خودمحور استفاده شده که به پهباد امکان فرود آمدن بر روی سقف خودرو حتی در حال حرکت را نیز می‌دهد. صلیب سرخ قصد دارد تصاویر زنده بدست آمده از این پهباد را به مرکز فرماندهی منتقل کرده تا از این طریق عکس‌العمل سریع در هنگام ریزش کوه، زلزله، سیل و بهمن با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

البته لندروور تنها شرکت خودروساز که از پهبادها را در خودرها استفاده کرده، نیست. شرکت فورد قصد دارد از پهبادها بر روی خودروهای ون بدون راننده و جهت تحویل مرسولات استفاده کند و شرکت رنو نیز قصد دارد پهبادهایی با قدرت تحلیل ترافیک و هشدار به رانندگان درباره خطرهای جاده‌ای را به مرحله تولید برساند. متاسفانه خرید این دسته از مدل‌های سفارشی Discovery برای شما امکان پذیر نخواهد بود، بنابراین نمی‌توانید تصاویر ویدیویی از حرکت آرام از منزل به سمت محل کار را به رئیستان ارائه دهید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا