تربیت دانش‌آموز فناور در حوزه زیست‌فناوری

مصطفی قانعی و امیرنعمت بنی‌آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز از بخش های مختلف اولین موسسه تخصصی علوم و فناوری های زیستی دانش‌آموزی صدرای مهر بازدید و نشستی برگزار کردند.
مصطفی قانعی افزود: حوزه دانش آموزی زیست فناوری یک حوزه مهم و استراتژیک است و باید از توانمندی ها و دارایی های موجود برای اشتغالزایی و کارآفرینی در این حوزه استفاده کنیم.
وی ادامه داد:برای این کار سه استراتژی وجود دارد، یکی اینکه از خیرین مدرسه ساز بخواهیم در کنار ساخت هر مدرسه، پژوهش‌سرایی نیز بسازند، یا اینکه در کنار ساخت هر مدرسه فضایی برای انجام پژوهش های زیست فناوری در نظر بگیرند و یا در نهایت اینکه مبلغی را به صندوق توسعه زیست فناوری بدهند و از سود آن برای تجهیز و ساخت پژوهش‌سرا استفاده کند.
به گفته قانعی، خیرین مدرسه ساز می توانند ستاد توسعه زیست فناوری را در ایجاد پژوهش‌سراهای زیست فناوری کمک کرده و خیرین مدرسه ساز را برای ساخت پژوهش‌سراها در استان های مختلف ترغیب کنند؛ زیرا حوزه زیست فناوری دانش آموزی یک حوزه اشتغالزا و کارآفرین است.
وی تصریح کرد: طراحی بسته کارآفرینی در ستاد توسعه زیست فناوری ضروری است و با توجه به اینکه پژوهش‌سراهای زیست فناوری محل مناسبی برای تربیت نیروی انسانی کارآمد در حوزه زیست فناوری هستند می توانیم این بسته کارآفرینی را در همین پژوهش‌سراها طراحی کنیم.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، خیرین مدرسه ساز را مهم ترین رکن برای ایجاد پژوهش‌سراها معرفی کرد و ادامه داد: اگر از ظرفیت خیرین مدرسه ساز برای ایجاد پژوهش‌سراها استفاده کنیم می توانیم امیدوار شویم که در تمام شهرها و استان ها چنین فضایی ایجاد خواهد شد و کارآفرینی نیز در حوزه ثروت آفرین زیست فناوری محقق شود.
در ادامه این نشست، امیر نعمت بنی‌آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: رشته زیست فناوری یک رشته به روز و با اهمیتی است و باید این اهمیت و کارآفرین بودن رشته زیست فناوری برای خیرین بازگو شود تا آنها به سرمایه گذاری در این کار تشویق و ترغیب شوند.
وی افزود:از اردیبهشت ماه سال آینده جلسات استانی مجمع خیرین مدرسه‌ساز آغاز می شود که می توانیم نماینده ای از ستاد را در این جلسات داشته باشیم تا در خصوص اهمیت زیست فناوری و تاثیر این حوزه مهم در اشتغالزایی و ثروت آفرینی صحبت شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا