آغاز همایش ملی موزه علوم و فناوری با شعار یادگیری مفاهیم علمی

 ششمین همایش ملی موزه علوم و فناوری در راستای تحقق بیانات فرهنگی رهبر معظم انقلاب و نیل به اهداف سازمانی موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی مبنی بر پژوهش، ترویج و عمومی سازی علم، در روزهای 14، 15 و 16 دی ماه جاری با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می شود.

دوره قبلی این همایش با دو رویکرد توجه به کارکرد آموزشی موزه ها و توجه به شعار جهانی ایکوم در سال 2016 با محوریت یادگیری مفاهیم علمی در موزه ها برگزار شد.
نظریه های ارتباط با علم در موزه، رویکردهای مناسب برای موزه های علوم و فناوری در ترویج علم و یادگیری مادام العمر، شاخص های استاندارد برای تهیه محتواهای آموزشی، طراحی بازی های علمی و فعالیت های هنری، نقش موزه ها در آموزش معلمان و اجرای بهتر برنامه های درسی، موزه بستری برای آشنایی با فناوری های نوین و مراکز صنعتی، شیوه های آموزش تاریخ علم و فناوری در موزه ها از جمله محورهای این همایش سه روزه است که با حضور کارشناسان بررسی خواهد شد.
در این سه روز، دو نشست تخصصی با عنوان 'تفسیر و بازنمای علم در موزه' و 'موزه بستری برای ارتباط یا علم' و سه کارگاه با عنوان 'محتواسازی در موزه های علوم'، 'درک مخاطبین' و 'یادگیری ریاضی از طریق معما و بازی' با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می شود.
در دو روز نخست این همایش از بین مقالات ارزیابی شده، هشت مقاله به صورت شفاهی ارایه خواهد شد و 16 مقاله نیز به صورت پوستر در معرض دید شرکت کنندگان در همایش قرار داده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا