راه‌اندازی مرکز استنادی دانش پلیسی کشورهای اسلامی در کشور

دکتر سردار محمدحسین عباسی‌نژاد در چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت فناوری اطلاعات در ضرورت توسعه این علم در بخش‌های مختلف کشور تاکید کرد.وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی برای کاربردی کردن فناوری اطلاعات یادآور شد: نیروی انتظامی به عنوان عضوی از بدنه حاکمیتی مستنثی از این قاعده نیست از این رو ما با مطالعه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اهتمام جدی در ناجا برای اجرایی کردن این سیاست‌ها داشته‌ایم.

قائم‌مقام دانشگاه علوم انتظامی ایجاد اینترانت در ناجا را از جمله این اقدامات دانست و یادآور شد: با ایجاد یک ساختار اساسی تحت عنوان اینترانت ناجا، امکانات بهره‌برداری از اطلاعات در بیش از 90 نقطه کشور را فراهم کرده‌ایم.

عباسی‌نژاد با تاکید بر اینکه با استفاده از این شبکه کلیه اطلاعات بارگذاری شده در دورترین ایستگاه‌های انتظامی کشور قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه این شبکه از طریق شبکه فیبر نوری و سیستم‌های رادیویی فراهم شده است، ادامه داد: از طریق این ساختار دسترسی به این اطلاعات و دانش برای کارکنان نیروی انتظامی میسر شده است.

قائم‌مقام دانشگاه علوم انتظامی توسعه سامانه پلیس 110، برگزاری دوره‌های آموزش مجازی و ویدئوکنفرانس‌ها را از دیگر اقدامات دستور کار نیروی انتظامی نام برد و خاطرنشان کرد: توسعه این فعالیت‌ها به‌گونه‌ای شده است که امروزه برای دریافت بسیاری از خدمات مانند صدور پاسپورت به راحتی امکان‌پذیر شده است.

عباسی‌نژاد با اشاره به تاکیدات سیاست‌های ابلاغی در زمینه تبدیل شدن ایران به مرکز ثبت مقالات علمی و اختراعات گفت: بر این اساس مرکزی به نام مرکز استنادی دانش پلیسی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی برای کشورهای اسلامی و منطقه در دانشگاه علوم انتظامی راه‌اندازی کرده‌ایم.

به گفته وی، در حال حاضر در این مرکز استنادی نشریات داخلی و خارجی در حوزه‌های نظم و امنیت بارگذاری شده است.وی ایجاد دانشنامه خاص پلیس در دانشگاه علوم انتظامی از دیگر اقدامات در زمینه توسعه فناوری اطلاعات ذکر کرد و افزود: در این دانشنامه 2500 مقاله به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی واگذار شده است که از طریق اینترنت و اینترانت قابل دسترسی است.

به گزارش ایسنا، عباسی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش زمینه‌ساز برای توسعه علم و فناوری اطلاعات در دانشگاه‌ها و جامعه باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا