خودرویی که احساسات راننده را درک می کند

امروزه سیستم های هوش مصنوعی تقریبا در تمامی رده های فناوری به عنوان یک عنصر موثر برای تعیین آینده مورد بررسی قرار می گیرند. به همین دلیل نیز متخصصان صنایع موتوری نیز به دنبال طراحی سیستم های جدیدی بر پایه این ساختارها هستند که می تواند آینده رانندگی را متحول سازد.

ممکن است روزی فرابرسد که وسایل نقلیه نیز مانند کمپانی های سازنده آنها در هنگام مواجهه با شرایط خاص به رانندگان خود مشاوره ارائه کنند

در همین راستا نیز شرکت مخابراتی ژاپنی سافت بنک (SoftBank) در برنامه های خود قصد دارد تا در همکاری با کمپانی هوندا به آخرین فناوری پیشنهادی برای اتوموبیل ها دست پیدا کند. بنابر گزارش های منتشر شده در این زمینه، این فناوری ها شامل ساخت اتوموبیل هایی با قابلیت سخن گویی و خواندن احساسات رانندگان خود خواهد بود.

این دو کمپانی در طی یک نشست خاص در توکیو ایده های خود در این رابطه را مورد نقد و بررسی قرار دادند و از آینده ای صحبت کردند که در آن اتوموبیل های هوندا با استفاده از روبات شرکت سافت بنک به نام پپر (Pepper)  قادر به سخنگویی و برقراری ارتباط با رانندگان خود خواهند بود. این روبات بسیار کارآمد می تواند با استفاده از داده های جمع آوری شده به واسطه حسگرها و دوربین های ویژه خود به ارزیابی سخنان راننده خودرو بپردازد.

ممکن است روزی فرابرسد که وسایل نقلیه نیز مانند کمپانی های سازنده آنها در هنگام مواجهه با شرایط خاص به رانندگان خود مشاوره ارائه کنند. به این ترتیب و با پیشرفت های شرکت هایی مانند سافت بنک در زمینه هوش مصنوعی و فناوری های روباتیک، می توان انتظار داشت که در آینده ای نه چندان دور اتوموبیل ها نیز تا حدودی به سیستم های مربوط به اینترنت اشیا از قبیل حسگر ها و دیگر تجهیزات مرتبط، مجهز شوند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا