راه اندازی دوره پژوهشی در قالب کارشناسی ارشد برای برخی رشته های پزشکی

دکتر شاهین آخوندزاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: فارغ التحصیلان این رشته ها با گذراندن دوره کارشناسی ارشد پژوهشی، توانایی های اولیه در امر پژوهش مانند نوشتن پژوهش و مقاله و آنالیز را فرامی گیرند و در نهایت جذب مراکز تحقیقاتی کشور می شوند. 
وی با بیان اینکه مجوز برگزاری این دوره از شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت در هفته گذشته اخذ شده است، در مورد نحوه جذب متقاضیان این دوره توضیح داد: متقاضیان از طریق آزمون کارشناسی ارشد سراسری دانشگاه های علوم پزشکی جذب می شوند. 
آخوندزاده افزود: البته از آنجا که آزمون کارشناسی ارشد سال 95 برگزار شده است، امسال یک آزمون جداگانه برای جذب نخستین دانشجویان این دوره برگزار می شود تا متقاضیان جذب و آموزش آنها از سال آینده آغاز شود.
قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: امسال در اولین مرحله برگزاری این دوره، 100 نفر از فارغ التحصیلان رشته های مختلف (80 تا90 درصد مامایی و مابقی از رشته های دیگر) جذب می شوند تا در نهایت به عنوان هسته های تحقیقات در مراکز تحقیقاتی کشور مشغول به کار شوند. 
آخوندزاده افزود: دوره کارشناسی ارشد پژوهشی رایگان است، بنابراین فارغ التحصیلان پس از پایان دوره، حدود دو سال به عنوان تعهد خدمت باید در مراکز تحقیقاتی به ارایه خدمات بپردازند. 
وی اظهار کرد: به عنوان نمونه فارغ التحصیلان رشته مامایی از توانایی های بالای علمی برخوردارند، با این حال شمار قابل توجهی از آنها درحال حاضر بیکار هستند؛ بنابراین با راه اندازی این دوره می توان از توانایی این افراد در مراکز تحقیقاتی کشور به صورت بهینه استفاده کرد. 
قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: درحال حاضر 600 مرکز تحقیقاتی در حوزه پزشکی در کشور وجود دارد که از لحاظ تعداد پژوهشگر و ماندگاری آنها در این مراکز با مشکل مواجه هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا