گزارش تصویری از برترین روبات های ساختمان ساز

امروزه از روبات های در صنایع مختلف در سطحی گسترده استفاده می شود و به صورت بدیهی علوم مربوط به ساخت و ساز بناها نیز از این قاعده مستثنی نیست. دانشمندان تا به حال روبات های مختلفی را طراحی کرده اند که هر یک به نوعی می توانند فرایند ساخت بناهای مختلف را تسریع بخشند.

هر یک از این روبات ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند ولی در میان آنها برخی دارای توانایی های بالاتر بوده و خود را به عنوان محصولاتی برتر از سایر موارد مطرح می کنند.

هر یک از این روبات ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند ولی در میان آنها برخی دارای توانایی های بالاتر بوده و خود را به عنوان محصولاتی برتر از سایر موارد مطرح می کنند. در ادامه و در قالب یک گزارش تصویری به معرفی شش روبات مطرح در این زمینه خواهیم پرداخت که هر یک دارای قابلیت های منحصر به فرد در راستای بهبود کیفیت و سرعت ساخت سازه ها هستند.

روبات آجرچین هادرین: این روبات ویژه می تواند با سرعتی بسیار بالا آجرها را از محل انبار شده به محل ویژه ساخت و ساز انتقال بدهد. گفته می شود که این روبات می تواند انتقال یاد شده را با سرعت یک هزار آجر در ساعت به انجام برساند که این رقم برای انسان عملا غیرقابل دستیابی است.

روبات های پل ساز هلندی: این روبات ها در حقیقت چاپگرهای سه بعدی متحرکی هستند که از آنها برای ساخت یکی از ویژه ترین سازه های جهان در سال گذشته استفاده شده است و یک پل بسیار زیبا در شهر آمستردام هلند توسط این روبات ها بنا گشته است.

چاپگر سه بعدی خانه ساز غول پیکر: این چاپگر سه بعدی می تواند با ابعاد 12 متری خود به سرعت خانه هایی را بنا کند که انسان می تواند به صورت موقت در آنها ساکن گردد. شایان ذکر است که طراحان این روبات آن را با هدف ساخت خانه برای فقرا ساخته اند.

روبات پرنده برج ساز: این روبات ویژه شاید قدیمی ترین روبات موجود در این لیست به حساب بیاید. این روبات که از نام آن می توان به قابلیت پروازی آن پی برد، می تواند با برداشتن بلوک های مورد نیاز برای ساخت یک بنا به محل ساخت سازه پرواز کرده و با چیدن بلوک ها بر روی یکدیگر، ساختمان مورد نظر را بسازد.

روبات کفپوش ساز: ساختن سنگ فرش های زیگزاگ در خیابان ها معمولا فرایندی دشوار و زمان بر برای نیروهای انسانی به حساب می آید ولی این روبات می تواند موجب شود تا این فرایند با سرعتی شگفت انگیز به انجام برسد. این روبات در حقیقت یک ماشین ویژه است که از یک سو آجرها به آن وارد شده و از سوی دیگر کلافی در هم تنیده از آجرها جهت سنگ فرش کردن خیابان ها از آن خارج می شود.

کامیون تونل ساز: شاید بتوان سیستم روباتیک نصب شده بر روی این کامیون را یکی از ابداعاتی دانست که دانشمندان تا پیش از اختراع آن از نیاز عظیمی که برایش وجود داشت بی خبر بودند. این سیستم می تواند با چیدمان دقیق دیواره های تونل به سراغ کاهش هزینه ها رفته و 400 متر تونل را در کمتر از 24 ساعت بنا کند که این رقم برابر با کاهش 90 درصدی زمان مورد نیاز برای ساخت تونل است.

منبع: Engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا