گزارش تصویری از مهمترین بندر اقیانوسیه

اگرچه سیدنی از نظر سیاسی  پایتخت استرالیا محسوب نمی شود ولی از بسیاری جهات می توان آن را مرکز فرهنگی و گردشگری این کشور دانست. زمستان های سیدنی معتدل و تابستان های این شهر بسیار گرم است . البته فراموش نکنید که استرالیا در نیمکره جنوبی بوده و فصول سال در آن با ایران قرینه هستند یعنی زمستان ایران همزمان با تابستان استرالیا است و بالعکس .

یکی از موارد بسیار جالب توجه که نشان دهنده اهمیت تاریخ و فرهنگ ایران در گستره جهانی است، نصب مجسمه بزرگ کورش کبیر در پارک المپیک شهر سیدنی است. این مجسمه، نمائی از تصویربازسازی شده کورش با نقش ذوالقرنین در پاسارگاد است.

مهمترین مبدا ورودی پروازهای بین المللی به شهر سیدنی ؛ فرودگاه کینگز فورد اسمیت وارد است که  در حومه شهر قرار دارد.

یکی از موارد بسیار جالب توجه که نشان دهنده اهمیت تاریخ و فرهنگ ایران در گستره جهانی است، نصب مجسمه بزرگ کورش کبیر در پارک المپیک شهر سیدنی است. این مجسمه، نمائی از تصویربازسازی شده کورش با نقش ذوالقرنین در پاسارگاد است.

شاید معروف ترین بنای موجود  شهر سیدنی که شهرتی بین المللی دارد را بتوان سالن اپرای این شهر با معماری و طراحی منحصر به فردش محسوب کرد . امروزه در همه جای دنیا این سالن اپرا را به عنوان نماد شهر سیدنی و یکی از نمادهای کشور استرالیا می شناسند. این سالن توسط معمار معروف دانمارکی جان اوتزون در سال 1973 ساخته شد. در این سالن انواع نمایش اپرا و موسیقی با بالاترین سطح کیفیت برگذار شده و در زمانی که در سالن برنامه ای اجرا نمی شود شما می توانید با تهیه بلیط از بخش های مختلف آن دیدن کنید . این بنا معروف تر از آن است که نیاز به داشتن آدرس برای پیدا کردن آن داشته باشید و بدون شک از هر کس در سیدنی آدرس آن را بپرسید ، شما را راهنمایی خواهد کرد به هر حال  بد نیست بدانید این سالن در منطقه Bennelong point  در نزدیکی پل مشهور لنگرگاه هاربر قرار دارد . شما می توانید با زمان بندی مناسب از هر دو بنا در یک روز  بازدید نمائید . اگرچه استرالیا را می توان یک جزیره بسیار بزرگ محسوب کرد و این به معنی وجود  مناطق ساحلی در تمام بخش های اطراف این سرزمین است ، اما فراموش نکنید که  شاید بزرگترین اشتباه یک گردشگر در استرالیا شنا در مناطق غیر حفاظت شده است ، اشتباهی که به راحتی می تواند به بهای جان وی تمام شود . سواحل استرالیا را می توان از جمله  پر کوسه ترین مناطق دنیا دانست و سواحل این کشور برای شنا کردن به هیچ وجه امن نیستند .

برخی از مهمترین مراکز علمی، فرهنگی و هنری سیدنی عبارتند از:  

آکواریوم سیدنی

شما با بازدید از این آکواریوم که یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا محسوب می شود سفری به  دنیای زیر آب خواهید داشت. این آکواریوم در مرکز شهر سیدنی قرار داشته و دوازده هزار جانور دریایی در قالب 650 گونه مختلف در آن زندگی می کنند. از دیدنی های این آکواریوم ، وجود تونل های شیشیه ای بزرگی است که شما را به زیر هزاران لیتر آبی که زیستگاه جانوران دریایی محسوب می شود، هدایت می کند . قیمت بلیط این آکواریوم 35 دلار استرالیا است اما اگر از طریق اینترنت اقدام به رزرو بلیط نمائید ، قیمت بلیط نصف شده و تنها 17.5 دلار باید پرداخت کنید .

باغ وحش تارونگا

یکی از جاذبه های شهر سیدنی باغ وحش تارونگا است که گردشگران می توانند در آن به صورت مستقیم حیات وحش استرالیا و درک کرده و با آن رو به رو شوند . تجربه بازدید از این باغ وحش ، تجربه ای هیچان انگیز خواهد بود ، بازدید کنندگان در گروه هایی حداکثر هشت نفره و به سرپرستی یک راهنمای با تجربه وارد اکوسیستم طبیعی زندگی حیوانات بومی استرالیا شده و شما می توانید نظاره گر زندگی جمعی کوالاها ، کانگروها . سایر حیوانات بومی استرالیا بوده و در صورت خوش شانس بودن ، آن ها را لمس کرده و از نزدیک برخورد داشته باشید. از بخش های جالب این تور ، بازدید از آشپزخانه حیوانات باغ وحش است که در آن شما غذاهای هر جانور و نحوه آماده کردن این غذاها و ارائه آن را به حیوانات خواهید دید . در حدود چهار هزار حیوان در این باغ وحش زندگی می کنند .

گردش به همراه  نهنگ های غول پیکر

آیا تا به حال یک وال غول پیکر را از نزدیک دیده اید ؟ در صورتی که پاسختان منفی است و  دوست دارید تعداد زیادی وال را از نزدیک مشاهده کنید ، می توانید در سیدنی بلیط تورهای مربوط به بازدید از وال ها را  خریداری نموده و به همراه کشتی های کوچک ولی بسیار مدرن و مطمئن به دیدن این وال های بروید . مدت زمان این تور 4 ساعت بوده و شما در طی آن با تعداد زیادی وال کوهاندار  که در مسیر حرکتی دائم خود که همواره از آب های جنوبی کره زمین به  دریاهای شمالی می گذرند و بخشی از این مسیر در نزدیکی سواحل سیدنی است ، برخورد خواهید کرد . در این سفر حتما دوربین خود را به همراه داشته باشید و آماده گرفتن عکس های زیبایی از این حیوانات غول پیکر ولی آرام و بی آزار باشید . هزینه این سفر چهار ساعته به همراه یک وعده نهار حدود 110 دلار می باشد .

تور طبیعت گردی کوهستان آبی

کوهستان آبی یکی از دیدنی های سرزمین استرالیا و در نزدیکی شهر سیدنی قرار دارد و به عنوان یکی از مراکز توریست جهانی ثبت شده است . شما در این کوهستان با طبیعت و حیات وحش استرالیا آشنا شده و فرصت دیدن حیواناتی مانند سوسمار استرالیایی ، خرس ، دینگو ، کانگرو  و کوالا را خواهید داشت . 

 در شهر سیدنی تعداد زیادی موزه و گالری هنری قرار دارد که بر خی از مهمترین آن ها عبارتند از :

گالری هنری ان اس دبلیو ، میراث ناوگان دریایی قدیمی استرالیا ، موزه ملی دریایی استرالیا ، موزه استخوان های کوسه ، موزه اکتشافات ، موزه پلیس ، موزه سیدنی و ….

گردآوری و ترجمه گزارش: احسان محمدحسینی- فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا