ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی، زمینه ای برای تعامل رشته های فنی با علوم ورزشی

دکتر محمد شریعت زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی روز چهارشنبه پنجم خرداد در محل تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود. 
وی از جمله محورهای این ایده بازار به مهندسی ورزش، فناوری ورزش، نانو و مهندسی پزشکی، ابزارهای تمرینی و کمک تمرینی ورزشکاران، ابزارهای مرتبط با رشد حرکتی ورزشی و نرم افزارهای ورزشی اشاره کرد.
شریعت زاده خاطرنشان کرد که فراخوان برگزاری این همایش بهمن سال گذشته اعلام شد که در نتیجه آن 153 مقاله و 3 ایده و اختراع به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از داوری های صورت گرفته در مجموع هشت مقاله به صورت سخنرانی و 53 مقاله به صورت پوستر انتخاب شدند. 
دبیر اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی تاکید کرد: هدف از برگزاری این ایده بازار که در راستای شعار سال اقتصاد مقاوتی است، شناسایی مخترعین و متخصصین داخلی است که توانایی ساخت و تولید بسیاری از وسایل ورزشی را دارند.
شریعت زاده با اشاره به اینکه ایجاد تعامل میان رشته های فنی و مهندسی با رشته علوم ورزشی در جهت تولید و ساخت تجاری سازی بسیاری از ابزارها و تجهیزاتی که در حوزه علوم ورزشی استفاده می شود، از دیگر اهداف برگزاری این ایده بازار است، گفت: از این طریق می توانیم از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.
دبیر اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی ادامه داد: در این ایده بازار از جامعه هدفی که حوزه علوم و ورزشی را در بر می گیرد دعوت شده است تا با به نمایش گذاشتن ایده ها و اختراعات خود بتوانند سرمایه گذارانی را برای تولید و تجاری سازی آنها پیدا کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا