حفاری های جدید، اسرار یونان باستان را برملا کرد

علاوه بر بقایای یک زوج که در مقاله های اخیر به شکل قابل ملاحظه ای به آن ها پرداخته شده , تیم باستان شناسان از بقایای مدفون شده دیگری که از یک دهکده قدیمی به جا مانده پرده برداری کردند.این اکتشافات اخیر حکایت از اهمیت این شهر بندری در دوران باستان دارد. ساختمان ها و محل دفن مردان ، زنان و کودکان که در بیرون ورودی غار آلپتریپا قرار دارد نشانه اهمیت این محل از نظر برگزاری مراسم مذهبی است.

گرچه غار آلپتریپا در طول عصر حجر (6300-3000 قبل از میلاد مسیح)   برای مراسم مذهبی استفاده می شد اما آزمایش های رادیو کربن نشان می دهند که محله  ساگوناکی در اواخر عصر حجر بیشتر مورد چنین استفاده  قرار گرفته بود (4200-3800 قبل از میلاد مسیح).این دوران در یونان به عنوان دورانی برای تجارت گسترده و همچنین شروع تولید وسایل ساخته شده از مس که زمینه ساز دوران برنز در تاریخ بشر است, شناخته می شود.

از  نظر دکتر ویلیام پارکینسن  جالبترین اکتشاف نحوه دفن شدن اجساد در دوران مسین( شهری در یونان ) است.آنها استخوان های از هم جدا شده اجساد را به همراه کوزه های نقاشی شده , مهره های سنگی عجیب , آج فیل و یک شمشیر برنزی که ساخت مسین است دفن می کردند. از نظر دکتر پارکینسن و همکارانش ساختمان های سنگی که در عصر حجر در ساگوناکی ساخته شد باعث جلب توجه مسین ها بعد از گذشت 2000 هزار سال از رفتن آنها  شد.

یک تیم بین المللی از باستان شناسان و محققان شامل دکتر آناستاسیا پاپاتاناسیو , دکتر ویلیام پارکینسن , دکتر مایکل گالاتی از دانشگاه ایالتی میسیسیپی , دکتر دانیل پولن از دانشگاه ایالتی فلوریدا و دکتر پاناگیوتیس کارکاناس از دانشکده آمریکایی مطالعات کلاسیک در آتن , پروژه ای پنج ساله در این مورد انجام داده اند.

پروژه دایروس توسط بخش فسیل شناسی و غارشناسی وزارت آموزش و فرهنگ و زیر نظر دکتر گیورگوس پاپاتاناسوپولوس  اجرا شد .این پروژه با تمرکز روی یافته های بدست آمده از غار آلپتریپا , مطالعات انجام شده در نواحی اطراف پروژه  و حفاری های انجام شده در ساگوناکی به اجرا درآمد.در سال 2011 سایت مورد تحقیقات بیشتر قرار گرفت و حفاری ها در سال 2012 شروع و در سال 2014 به پایان رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا