نخستین جراحی تومور ستون فقرات با روش ویژه در مشهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از مسئول تیم این عمل جراحی گزارش داد: برداشت تومور ساکروم بر روی یک بیمار که از شهر تبریز برای درمان به مشهد آمده بود با استفاده از تکنیک خاص 'لومبو ایلیاک فیکساسیون ' طی سه مرحله انجام شد.
دکتر مهدی آبیلی افزود: تومور ناحیه ساکروم نوعی تومور بدخیم در ناحیه لگن است که در این مورد تومور کل استخوان خاجی و بالای لگن را فراگرفته بود.
وی ادامه داد: در این عمل جراحی که 9 ساعت طول کشید تومور از ناحیه شکم تخلیه و سپس از ناحیه پشت بطور کامل جداسازی و در مرحله سوم ستون فقرات به ناحیه لگن ثابت شد.
این پزشک متخصص مغز و اعصاب عمل انجام شده را موفقیت آمیز توصیف و بیان کرد: به دنبال این جراحی بیمار توانایی نشستن، راه رفتن و ایستادن را به دست آورده است.
وی با اشاره به علائم اولیه تومور ساکروم گفت: این تومور در مراحل اولیه علائمی از جمله فشار در قسمت تحتانی کمر و لگن، فشار در نواحی مجاور و همچنین مثانه را در بردارد.
عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تنها راه درمان تومور بدخیم ساکروم جراحی است چون این تومور به درمانهای رادیوتراپی و شیمی درمانی پاسخ مناسبی نمی دهد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شرق کشور هشت هزار دانشجو و افزون بر 17 هزار کارمند بهداشتی و درمانی دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا