تعهد 200 میلیارد ریالی وزارت نفت برای تثبیت شن های روان

 به گزارش ایرنا ، مصطفی کیاکجوری یکشنبه در بازدید از طرح های جنگل کاری شرق بندرعباس افزود: امیدواریم با اختصاص این اعتبار ، شاهد سرعت بخشی در اجرای طرح های مقابله با شن های روان در کانون های بحرانی در استان های کشور باشیم.

وی در خصوص طرح های مقابله با بیابان زایی و تثبیت شن های روان بویژه در شرق استان هرمزگان نیز گفت: در سال های گذشته با تعهد وزارت نفت در قبال تهیه مالچ نفتی ، عملیات تثبیت شن های روان و نهال کاری به صورت موفقیت آمیز اجرا شده که از نمونه های قابل ارائه در کشور است.
معاون برنامه ریزی ، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل ها همچنین به طرح جنگل کاری ومبارزه با شن های روان در هرمزگان اشاره کرد وگفت: این طرح از دهه 60 و با هدف تثبیت ماسه های روان ، کاهش ریزگردها و ایجاد بستر و محیطی پایدار اجرا شده است.
کیاکجوری اظهارکرد: پروژه های جنگل کاری در هرمزگان از موفق ترین طرح ها در کشور است و وجود توده های بزرگ جنگلی که در حال حاضر به عنوان پوشش جنگلی با کارکردهای اکولوژیک شناخته می شوند ، گویای این امر است.
وی همچنین به طرح توسعه پایدار جنگل های ساحلی (حرا) اشاره کرد و گفت در قالب این طرح نزدیک به 9 میلیون اصله نهال حرا و چندل در سواحل و خورهای این استان تولید و کشت شده است .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا