سوخت رسانی سیار به خودروهای هیدروژنی

بسیاری از شرکت های خودروسازی حداقل برای حفظ وجهه خود در سطح بین المللی نیز به تولید خودروهای به اصطلاح سبز دست می زنند ولی این خودروها با یک مشکل عمده روبرو هستند. در تمامی جهان پمپ های بنزین و گاز در تمامی شهرها یافت می شوند ولی بیشتر خودروهای دارای منابع انرژی غیر آلاینده با مشکل مراکز سوخت گیری روبرو هستند.

این پمپ ها نیز محدودیت های بسیار زیادی دارند از جمله این که فقط می توانند نیمی از باک خودروها را پر کنند. با هر بار پر کردن باک توسط این پمپ ها تنها می توان مسیری 150 مایلی را طی کرد

ایستگاه های هیدروژن برای اتومبیل های هیدروژنی در ایالات متحده آمریکا بسیار محدود است. همین امر هم برای صاحبان این خودرو بسیار دردسر ساز شده است. تعداد دقیق مراکز سوخت گیری هیدروژنی در کالیفرنیا هم اکنون به صورت دقیق مشخص نیست ولی مطمئنا شمار انها از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی کند. در همین راستا کمپانی خودروسازی تویوتا از ورود پمپ های هیدروژن قابل حمل و سیار به بازار خبر داده است.

بر اساس گزارش ها، مشتریان خودروهای هیدروژنی این شرکت از خرید این خودروها اظهار ندامت کرده اند زیرا زیرساخت های تامین سوخت این خودروها که مشهور ترین مدل آن نیز میرای (Mirai) نام دارد بسیار محدود است. تنها راه حل موجود برای این مسئله تولید پمپ های هیدروژن قابل حمل است. با این وجود این پمپ ها نیز محدودیت های بسیار زیادی دارند از جمله این که فقط می توانند نیمی از باک خودروها را پر کنند. با هر بار پر کردن باک توسط این پمپ ها تنها می توان مسیری 150 مایلی را طی کرد. داگ کلمن، مدیر بازاریابی شرکت تویوتا در این باره بیان کرد: «ما این امر را تنها راه حل موقتی و موجود برای خریداران خودروهای هیدروژنی خود دانستیم.»

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا