اختصاص 5میلیارد تومان به ایده های برتر در علوم زیستی

کامران یار احمدی ،رئیس شورای سیاست گذاری سمپوزیوم هاي آموزشي كارآفريني در علوم زيست فناوري کشور گفت:  این جشنواره با هدف ارتقاء سطح شغلی و درآمد زایی در زمینه علوم زیست فناوری برگزار می‌شود .همچنین در این جشنواره از مدیران وکارآفرینان موفق رشته دعوت به عمل آمده است تا پیرامون روش ها و تکنیک های موفقیت خود با دانشجویان وارد بحث و گفتگو شوند.

رئیس شورای سیاست گذاری سمپوزیوم هاي آموزشي كارآفريني در علوم زيست فناوري کشور تاکیدکرد:دانشجوان علوم زیستی اکثرا افرادی هستندکه فکر می‌کنندتا مدرک دکترا نداشته باشند نمی‌توانند وارد بازار کار شوند،در حالی که با برگزاری این کنفرانس دانشجویان ناامید را به این رشته‌ علاقه مند می‌کنیم.همچنین در ادامه حتی به مقایسه آینده  رشته با سایر رشته های علوم پزشکی می پردازد که برای مقایسه دقیق تر ودرست دانش پذیر از افراد موفق در زمینه های پزشکی ، دارو سازی ، … دعوت به عمل آمده است.

وی گفت:این رشته میتواند در اقتصاد کشور سهم بسزایی داشته باشد، زیرا درحال حاضر 88درصد مواد آزمایشگاهی که از کشورهای دیگر وارد می شود را می توانیم تولید کنیم .بنابراین وقت آن رسیده که به رشته زیست فناوری توجه بیشتری شود تا درآمدزایی در این رشته بتواند جای درآمد از طریق اقتصاد نفتی را بگیرد .

یار احمدی افزود: خبر خوشی که دراین رابطه از سمپوزیوم  به گوش می رسد، وجود یکی از شرکت های کارآفرین بوده که اعلام نیاز کرده‌اند  وحاضرند تا سقف 5میلیارد تومان روی ایده های دانشجویان سرمایه گذاری کند.البته این ایده ها براساس داوری و بیلان مالی که طرح متحمل می‌شود، دسته بندی و در اولیت قرار می‌گیرد ؛همچنین گفتنی است تمامی این بودجه ها به صورت خصوصی تامین خواهد شد.

رئیس شورای سیاست گذاری سمپوزیوم هاي آموزشي كارآفريني در علوم زيست فناوري کشور عنوان کرد: با توجه به آینده شغلی و در آمد زایی بسیار بالای رشته های بیوتکنولوژی مخصوصا در ایران پیشرفت در این رشته نیازمند برنامه ریزی و مشورت هر چه بیشتر با افراد موفق این رشته است. بنابراین سیاست این برنامه برمبنای نزدیک کردن هر چه بیشتر کار آفرینان با قشر دانشجو و یا فارغ التحصیلان این رشته برگزار می‌شود .

وی تصریح کرد: .متاسفانه در محیط های دانشگاهی و حتی آکادمی به مسئله شغلی و درآمد زایی دانشجویان پرداخته نمی‌شود .امید است با برگزاری این چنین سمینار ها و یا اجلاس های آموزشی بتوان نقش کوچکی در ایجاد کار آفرینی و هدف گذاری شغل برای قشر جوان کشور ایجاد کرد.

گفتنی است،این همایش 15آبان ماه روز جمعه در سالن وزارت کشور برگزار می گردد و شرکت برای عموم دانشجویان رایگان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا