دانشجویان منطقه به تحصیل چه رشته‌هایی در ایران علاقه‌مند هستند؟

آرش شاهین در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت‌های دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه اصفهان در سال‌های اخیر اظهار کرد: دانشگاه اصفهان تاکنون میزبان 80 هیئت خارجی بوده و 15 تفاهم‌نامه با کشورهای خارجی به امضا رسانده است. همچنین تعداد مبادلات دانشجویی و اساتید را با دانشگاه‌های خارج بالا برده و زمینه‌های همکاری مشترک با کشورهای مختلف و فرصت‌های بورس متعددی را برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری فراهم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه همایش‌های متعددی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود، افزود: گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها همایش‌های بین‌المللی متعددی دارند و وظیفه دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه اصفهان حمایت و پشتیبانی از گروه‌های دانشگاهی در این زمینه است. این دفتر در مواردی همچون ویزا و دعوت از اساتید خارجی به دانشکده‌ها نیز کمک می‌کند.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر وزارت علوم اهداف و برنامه‌هایی همسو با سیاست‌های وزارتخانه را دنبال می‌کند، توضیح داد: دانشگاه اصفهان مشخص کرده با کدام کشورهای خارجی در اروپا، خاورمیانه و شرق دور ارتباط و مبادلات علمی برقرار کند و برای رسیدن به اهداف علمی و فرهنگی از امکانات وزارت علوم و امور خارجه استفاده می‌کند.

شاهین با بیان اینکه هدف کلی دفتر توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی است، تأکید کرد: کشورهای مختلف به منظور مبادله دانش با یکدیگر ارتباط و تعامل دارند و این کار موجب توان‌افزایی نیروهای علمی، دانشجویان و اساتید می‌شود.

وی اضافه کرد: این دفتر فرصت‌های کوتاه‌مدت تحقیقاتی، بورس‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فرصت‌های تحقیقاتی اساتید، جذب اساتید و دانشجویان خارجی، کلاس‌های آموزش زبان فارسی برای غیرفارسی‌زبانان و کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های متعدد با حضور اساتید معتبر خارجی برگزار می‌کند.

مدیر دفتر علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان در خصوص علاقه‌مندی کشورهای خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران از جمله اصفهان، ادامه داد: دانشجویان کشورهای منطقه علاقه به تحصیل در رشته‌های علوم و فنی مهندسی در ایران دارند و دریافته‌اند ایران نسبت به کشورهای دیگر خاورمیانه از پیشرفت قابل توجهی در زمینه علم برخوردار است.

شاهین با بیان اینکه دانشجویان در کشورهای غربی به تحصیل در رشته‌های علوم انسانی دانشگاه اصفهان علاقه‌مند هستند، گفت: دانشجویان کشورهای غربی می‌خواهند ایرانیان را از لحاظ فرهنگ، زبان، دین و مذهب بهتر بشناسند البته با وجود تبلیغات منفی و انعکاس چهره‌ای نادرست از ایران توسط برخی رسانه‌های خارجی لزوم ارایه تصویر درستی از ایران و ایرانی بسیار اهمیت دارد و از وظایف دفتر بین‌الملل به شمار می‌آید. با این وجود دانشجویانی که در دانشگاه اصفهان تحصیل می‌کنند و به کشور خود بازمی‌گردند به تصور اشتباه قبلی خود درباره ایران اذعان می‌کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا