نظریه جدید انسان شناسان جهت تقسیم بندی تکاملی انسان

تاکنون فسیل ها و بقایای متعددی از نزادهای منقرض شده و اجداد انسان های امروزی در سراسر جهان به دست آمده است که پژوهشگران بر مبنای این یافته ها و شواهد ، اقدام به ترسیم خط سیر تکامل انسان از مراحل نخست ظهور در کره زمین تا پیدایش انسان مدرن و امروزی ، کرده اند . به تازگی دانشمندی  به نام جفری شوارتز Jeffrey Schwartz که از پزوهشگران دانشگاه پیتزبورگ University of Pittsburgh محسوب می شود ، با به چالش کشیدن نحوه تقسیم بندی گونه های مختلف انسانی در خط سیر تکاملی انسان ، انتقادهایی جدی را به این نوع تقسیم بندی وارد کرده است . بر اساس مقاله پژوهشی منتشر شده توسط این محقق در آخرین شماره مجله Science  ، وی نحوه تقسیم بندی فسیل های انسانی به دو گروه سرده genus و  گونه species را بسیار نامطلوب توصیف کرده و اعلام کرده است که این تقسیم بندی سبب محدود شدن فهم دقیق روند تاریخ تکاملی پیچیده انسان می شود .

وی در این زمینه اعلام کرد : " مرزهای هر دو نوع از انسانهایی که به عنوان اعضای گروه سرده و  انواع ، اعلام شده اند کاملا مبهم و نامعلوم است . ما شاهد این موضوع هستیم که فسیل های انسانی جدیدی که کشف می شوند بدون توجه به شواهد مورفولوزی و ریخت شناسی ، به گونه های هومو Homo نسبت داده می شوند . "

وی در این رابطه پیشنهاد می کند که فعالیت های انسان شناسان در این حوزه باید از ابتدا آغاز شود . جفری شوارتز با تاکید بر این موضوع ؛ افزود : " اگر ما قصد داریم تا به هدف واقعی خود در این علم برسیم ، باید از ابتدا آغاز کرده و برای گام نخست لازم است تا  توافق فهرست نمادین فعلی که بر گونه ها و سرده ها مبتنی است را لغو کرده و فسیل های انسانی را در طول تاریخ دوباره تقسیم بندی و گروه بندی کنیم . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا